Lees verder
Charles Duhigg studeerde geschiedenis aan Yale University en bedrijfskunde aan Harvard University. Hij schrijft voor The New York Times en woont in New York.
Meer over Charles DuhiggSupercommunicatie
Het geheim achter een goed gesprek
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789000379620Samenvatting
Bestsellerauteur en communicatie-expert Charles Duhigg leert ons de kunst van goede communicatie – thuis en op de werkvloer
• Hoe houd je de regie over een gesprek?
• Hoe praat je over gevoelige onderwerpen zonder direct commentaar te geven?
• Hoe leid je een gesprek naar een succesvolle uitkomst?
We kennen allemaal wel iemand die moeiteloos met iedereen een connectie aangaat. Maar wat is het geheim achter een goed gesprek? In dit boek ontcijfert onderzoeksjournalist Charles Duhigg de kunst van succesvolle communicatie en laat hij zien waarom sommige gesprekken meteen gesmeerd lopen terwijl andere maar moeilijk van de grond komen.
Duhigg onderscheidt drie verschillende soorten gesprekken: het ‘Waar gaat het eigenlijk om?’-gesprek, het ‘Hoe voelen we ons?’-gesprek en het ‘Wie zijn we?’-gesprek. In zijn zoektocht naar supercommunicatie leert hij ons deze gesprekken te herkennen en ons erop aan te passen. En hij legt uit hoe we de complexe emoties, subtiele onderhandelingen en onderliggende gedachten die een gesprek rijk is kunnen opvangen en benutten – of het nu gaat over wie de kinderen ophaalt of over hoe je op je werk behandeld wilt worden. Communicatie is een superkracht, en aan de hand van verhalen uit onder meer de rechtbank, relatiepraktijken en de televisiewereld leert Duhigg ons een eenvoudige maar belangrijke les: we kunnen met iedereen een connectie aangaan.
Charles Duhigg is een Pulitzerprijswinnende onderzoeksjournalist en studeerde aan de Harvard Business School en Yale. Hij is de auteur van de bestsellers Slimmer sneller beter en Macht der gewoonte en werd onderscheiden met de National Academy of Sciences Award, de National Journalism Award en de George Polk Award. Ook schrijft hij voor onder andere The New Yorker en presenteerde hij de podcast How To! Zijn boeken werden in meer dan 45 landen vertaald.
Over Supercommunicatie:
Dit is niet alleen een geweldig boek over hoe je anderen beter kunt begrijpen. Het is ook een onthullende kijk op hoe je ervoor zorgt dat anderen jóú begrijpen. - Adam Grant, auteur van Weten wat je niet weet
Ons persoonlijke en professionele succes hangt af van ons vermogen om te begrijpen en begrepen te worden, en toch vertrouwen we meestal op intuïtie. In Supercommunicatie onthult [Duhigg] praktische tactieken om te laten zien dat iedereen een effectievere luisteraar, spreker en zelfs socialmediaexpert kan worden. - David Epstein, auteur van Range
Dit boek liet me niet los. Ik betrapte mezelf erop dat ik nadacht over hoeveel vragen ik stel en hoe vaak ik lach tijdens een gesprek. […] Een broodnodige gids voor verbinding in tijden van afstand. - Amanda Ripley, auteur van High Conflict
Charles Duhigg schreef opnieuw een boek dat we allemaal moeten lezen. Met zijn unieke mix van verhalen en wetenschap is Supercommunicatie een gids voor betere gesprekken en diepere menselijke verbinding. Als je je communicatieve vaardigheden op het werk en in je dagelijks leven wilt verbeteren, is dit boek het startpunt. - Arthur C. Brooks, auteur van Het leven dat jou past
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Charles Duhigg
Inhoudsopgave
DE DRIE SOORTEN GESPREKKEN
1 Het matching-principe
-Hoe je géén spionnen rekruteert
Gids voor de toepassing van de ideeën, deel I
-Vier regels voor een zinvol gesprek
HET 'WAAR GAAT HET EINGELIJK OM?' - GESPREK
2 Elk gesprek is een onderhandeling
-Het proces tegen Leroy Reed
Gids voor toepassing van deze ideeën, deel II
-Vragen stellen en signalen oppikken
HET 'HOE VOELEN WE ONS?' - GESPREK
3 Het luistermedicijn
-Supergevoelige hedgefondsmanagers
4 Hoe hoor je emoties die niemand hardop zegt?
-The Big Bang Theory
5 Elkaar begrijpen bij conflicten
-Met de vijand praten over wapenbezit
Gids voor de toepassing van deze ideeën, deel III
-Emotionele gesprekken, in het echt en online
HET 'WIE ZIJN WE?' - GESPREK
6 Onze sociale identiteiten geven
-Anti-vaxxers vaccineren
7 De moeilijkste gesprekken veiliger maken
-Het probleem dat Netflix heeft
Gids voor de toepassing van deze ideeën, deel IV
-Moeilijke gesprekken makkelijker maken
Nawoord
Dankwoord
Over bronnen en methoden
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan