Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Moral Organization

Key Issues, Analyses, and Solutions

Gebonden Engels 2022 9783030841744
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Investors, customers and employees increasingly expect organizations to take responsibility for the social impact of their activities. This book applies theory and research on moral psychology and social identity, to offer a new perspective on organizational social responsibility and business ethics. The authors use their unique approach to highlight recurring moral challenges in organizational behavior, such as leadership, work motivation, diversity, organizational change and stakeholder relations. Their analysis explains that people are reluctant to acknowledge and confront moral flaws in their workplace behavior, because this constitutes a source of identity threat. Common strategies to cope with this threat invite justifications and symbolic actions – and prevent moral improvement. Each chapter draws together a wealth of research findings and organizational cases. These not only identify and clarify common moral pitfalls, but also show ways to enhance the likelihood that organizations acquire the knowledge, willingness and ability to build an ethical work climate.

Specificaties

ISBN13:9783030841744
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:345
Uitgever:Springer
Verschijningsdatum:28-4-2022
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Naomi Ellemers

Naomi Ellemers is universiteitshoogleraar aan de Universiteit van Utrecht en lid van de KNAW. Eerder was zij werkzaam als Assistant Professor en Associate Professor of Psychology aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en als hoogleraar Sociale en Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Leiden. Ellemers is eveneens lid van de Raad van Toezicht van Price Waterhouse Coopers.

Andere boeken door Naomi Ellemers

Over Dick de Gilder

Dick de Gilder is hoofddocent organisatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit, en werkte als consultant bij TNO. Op basis van hun wetenschappelijke werk en publicaties verzorgen ze workshops en voordrachten en geven ze adviezen aan organisaties.

Andere boeken door Dick de Gilder

Inhoudsopgave

Chapter 1: Moral behavior in organizationsChapter 2: Social identity at work Chapter 3: Moral leadershipChapter 4: Motivating moral choicesChapter 5: Diversity and inclusionChapter 6: The human factor in organizational changeChapter 7: Relating to stakeholdersChapter 8: The power of ethical climates

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Moral Organization