Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Infectious Generosity

The Ultimate Idea Worth Spreading

Gebonden Engels 2024 1e druk 9780753560495
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Recent years have been tough on optimists. Hopes that the Internet might bring people together have been crushed by the ills of social media. Is there a way back?

Chris Anderson, the head of TED, believes that we can turn outrage back into optimism. It all comes down to reimagining one of the most fundamental human virtues: generosity. What if generosity could become infectious generosity?

Consider:
• how a London barber began offering haircuts to people experiencing homelessness - and catalysed a movement
• how two anonymous donors gave $10,000 each to 200 strangers and discovered that most recipients wanted to 'pay it forward' with their own generous acts
• how TED itself transformed from a niche annual summit into a global beacon of ideas by giving away talks online, allowing millions access to free learning

In telling these inspiring stories, Anderson offers a playbook for how to embark on our own generous acts - whether gifts of money, time, talent, connection, or kindness - and to prime them, thanks to the Internet, to have self-replicating, world-changing impacts.

Specificaties

ISBN13:9780753560495
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:25-1-2024
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Infectious Generosity - ‘Goed opgebouwd en onderbouwd’
Freija van Duijne | 12 juni 2024
Vrijgevigheid is een van de mooiste menselijke eigenschappen. Het internet heeft het potentieel om dingen ‘viraal’ te laten gaan. Wat als het internet een turbo kan zetten op onze vrijgevigheid? En hoe zou vrijgevigheid het internet kunnen transformeren? Chris Anderson is hoofd van TED. Samen met de TED-gemeenschap zet hij stappen om de grootste vorm van filantropie waar te maken.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Chris Anderson

Chris Anderson is directeur en curator van TED. Na zijn studie aan Oxford University werkte hij als journalist en lanceerde een aantal succesvolle tijdschriften voordat hij TED overnam. Zijn mantra, ‘ideas worth spreading’, is inmiddels wereldwijd bekend.

Andere boeken door Chris Anderson

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Infectious Generosity