Marketing Your Consulting and Professional Services
Gebonden Engels 1997 9780471133926Samenvatting
Iedere consultant begrijpt dat zijn klantenkring zijn bestaansrecht vormt en dat voortdurend nieuwe klanten moeten worden geworven. Daarnaast moeten bestaande klanten behouden blijven. In de praktijk is dat echter makkelijker gezegd dan gedaan. Er is meer concurrentie in de markt dan voorheen, maar belangrijker dan dat zijn de omvangrijke veranderingen die zich thans afspelen in het bedrijfsleven. Door de opkomst van het Internet zijn ondernemingen zo snel veranderd dat de bestaande kennis van veel consultants veroudert. Nieuwe klanten werven wordt er daardoor niet eenvoudiger op. Om deze uitdaging het hoofd te bieden is 'Marketing Your Consulting and Professional Service' geschreven. Conner doet zijn Client Centered Marketing (CCM) benadering uit de doeken, die erop gericht is om door middel van aantoonbare (advies)resultaten een goede positie te verwerven in bepaalde marktsegmenten of bedrijfstakken. Door middel van een 6-stappenplan wordt de (aankomende) consultant geholpen bij het verwezenlijken van zijn marketingdoelstellingen: de praktijk uitbreiden door bestaande te houden en nieuwe te werven.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan