Warning: Undefined variable $unsafe_inline in /data/bigmomma/var-code/master/MGT/m4-deploy-1745577822-74f8e95/src/Endpoint/Result/HTMLResult.php on line 75
Online Magazine - Artikelen - Managementboek.nl

OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 4858

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    8 resultaten
    recensie
    Marketing
    20 november 2013
    Johan Derrez
    Alweer een boek over klantgerichtheid. 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud'. Eigenlijk weten we toch wel hoe het moet(?) Let op, zegt auteur Paul Moers, je moet in deze tijd niet denken in klantgerichtheid, maar in dienstbaarheid. En die is verslechterd.
    recensie
    Marketing
    4 oktober 2013
    Johan Derrez
    We belanden in een nieuw tijdperk waarin kennis en creativiteit de belangrijkste productiefactoren zijn. Daarin kenmerkt zich ondernemerschap door onderscheidend vermogen, opvallen, out-of-the-box denken en een gigantische invloed van de digitale wereld op ons handelen en denken, beweert Jack Braeken in de inleiding van 'Commercieel excelleren in een digitale wereld'. De ondernemer en spreker belooft in te gaan op een aantal trends en inzichten om zelf trends te voorspellen.
    recensie
    Algemeen management
    28 augustus 2005
    Johan Derrez
    2-3 minuten leestijd
    Er zijn maar weinig mensen die nooit dromen over het avontuur van een eigen onderneming. Jaarlijks hakken vele durfals de knoop door, jaarlijks worden velen een illusie armer. De aanleiding en de achtergrond waar vanuit gestart wordt zijn belangrijke succesbepalende factoren. Meestal wordt gedacht dat een positieve achtergrond inherent is aan een hoog slagingspercentage. 
    recensie
    Marketing
    24 mei 2005
    Johan Derrez
    Iedereen zal het herkennen: een nieuw product of merk komt op de markt en in een heel korte tijd praat bijna iedereen erover. Vooral bij jongeren is dit vaak geval. Nieuwe technische snufjes, kleding, maar ook muziek en films. Niet wetende dat deze buzz vaak heel doordacht wordt opgewekt door slimme marketingspecialisten die buzzmarketing inzetten als een goedkope en directe vorm van reclame.
    recensie
    Algemeen management
    2 mei 2005
    Johan Derrez
    Entrepreneurship als de ruggengraat van de economie. Op dit vlak is als wetenschappelijk onderzoeksveld (nog) weinig ontwikkeld. Dat is jammer, want als er mensen zijn die passie hebben dan zijn het (vaak) de ondernemers wel. Wat weet de doorsnee niet-ondernemer te vertellen over ondernemerschap? In ieder geval hebben veel mensen - al dan niet vanuit zakelijk oogpunt bezien - vaak een uitgesproken mening over het al dan niet succesvol zijn van iemand die de stap naar zelfstandigheid durft te zetten. 'Ondernemerschap en ondernemen' laat een dwarsdoorsnede zien van diverse aspecten die met ondernemerschap en ondernemen te maken hebben. Met genoeg variëteit in onderwerpen. En dit alles ingestoken vanuit zowel de wetenschappelijke kant als vanuit de praktijk. Dit komt doordat het boek bijdragen bevat van 36 verschillende auteurs.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2005
    Johan Derrez
    3-4 minuten leestijd
    Er zijn van die boeken die een soort naverbranding veroorzaken: als je het boek uit hebt, blijf je een tijdje piekeren over wat je hebt gelezen. Voor mij is 'Intensieve Menshouderij' zo'n boek.
    recensie
    Financieel management
    2 april 2004
    Johan Derrez
    2-3 minuten leestijd
    Winst is en blijft een rekbaar begrip. Daar doen de auteurs van 'Winstwaarschuwing' een boekje over open. Zij nemen de lezer mee in de wereld van creatief boekhouden, dubbele bodems, winstbeloftes en illusies. De maatschappelijke discussie is begonnen met de ondergang van Enron, het energiebedrijf uit de Verenigde Staten. Een plaag die de naam enronitis kreeg.
    recensie
    Financieel management
    23 februari 2004
    Johan Derrez
    2-3 minuten leestijd
    De laatste jaren groeit de maatschappelijke aandacht voor het financieel management van (beursgenoteerde) ondernemingen. Met 'dank' aan een aantal boekhoudschandalen. Toch blijkt in de praktijk dat ondernemers en managers over het algemeen weinig op hebben met de financiële functie. Ze bemoeien zich liever met bijvoorbeeld commerciële of technische zaken. Waarom is niet altijd duidelijk. Wellicht is het duo debet en credit niet sexy genoeg. Terwijl het hierbij toch uiteindelijk draait om de prestaties en levensvatbaarheid van een organisatie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden