OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					2
			
Recensies
																	Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
															
							
							
							Pagina 2 van 							36 resultaten
						recensie
							Reclame en verkoop
			
			1 september 2020
				Thomas Cech
									3-5 minuten leestijd
							Waarde(n)vol verkopen van Misha Stoutenbeek (filosoof en ondernemer) is een betoog over een paradigmashift van het commerciële perspectief. De auteur adviseert om vanuit onze waarden naar het bereiken van doelen te handelen.
		recensie
							Personeelsmanagement
			
			8 juli 2020
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Het boek De wetenschap van succes, met als ondertitel Uitblinken kun je leren van J. De Flander is een toegankelijk boek wat je motiveert om jezelf te gaan ontwikkelen.
		recensie
							Verandermanagement
			
			2 april 2020
				Thomas Cech
									2-3 minuten leestijd
							Het nieuwste boek van Willem Peter de Ridder, Winnen met kunstmatige intelligentie, beschrijft de stand van zaken rondom kunstmatige intelligentie (k.i.). Na het lezen van het boek ben je op hoofdlijnen bij op de relevante terreinen die k.i. beïnvloedt.
		recensie
							Marketing
			
			20 februari 2020
				Thomas Cech
									2-3 minuten leestijd
							Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
		recensie
							Coaching en trainen
			
			6 februari 2020
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							De juiste vraag van Joris Brenninkmeijer en Mieke Voogd gaat diepgaand in op vragenstellen binnen de complete coachingcyclus. Dat is niet alleen voor coaches een relevant en actueel onderwerp.
		recensie
							Marketing
			
			17 januari 2020
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Accountable conceptdenken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys voegt een nieuwe fase toe aan het ontwikkelen van concepten. Het boek geeft een heldere en praktische uiteenzetting van vier fases van conceptontwikkeling.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			10 december 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Het nieuwe boek Breinopeners van Ria van Dinteren biedt een interessante visie op bestaande cognitieve neurowetenschappelijke kennis, toegepast op leerinterventies en leren.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			4 november 2019
				Thomas Cech
									2-3 minuten leestijd
							Er zijn veel boeken over klant centraal stellen, customer experience en andere vormen van klantgericht ondernemen. De boeken van de Haan en Thomassen passen in deze filosofie. In Excelleren in service presenteren ze een totale commerciële strategie.
		recensie
							Marketing
			
			2 september 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Het nieuwe boek Het einde van concurrentie? van hoogleraar Cor Molenaar neemt ons mee naar de nieuwe economische realiteit die voor een groot deel wordt beheerd door platformen.
		recensie
							Communicatie en media
			
			22 mei 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							In het boek Who is accountable? - Sales, marketing en communicatie op één lijn werken Franck Kuppers en Werner van Beusekom het door hen ontwikkelde SAMACO model uit.
		recensie
							Marketing
			
			11 april 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?
		recensie
							Communicatie en media
			
			8 april 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Bijzonder dat een 65 jaar oud boek nu nog relevant is. Liegen met cijfers neemt je mee in de wereld van cijfers en statistiek en het bedrog dat daarmee te pas en te onpas wordt gepleegd. Of dat bedrog vandaag de dag nog zo ernstig is, wordt niet verteld, maar is aannemelijk.
		recensie
							IT-management / ICT
			
			19 maart 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Zinvol digitaliseren van Peter Snoeckx gaat praktisch in op het digitaliseren van organisaties. Het boek biedt handvatten om met digitaliseren aan de slag te gaan en biedt veel inspiratie.
		recensie
							Organisatiekunde
			
			6 maart 2019
				Thomas Cech
									3-4 minuten leestijd
							Jan Bergman en Kathelijne Drenth hebben een verfrissend boek geschreven. Ze beschrijven toegankelijk en beknopt op welke wijze je een organisatie kan leiden vanuit Rijnlands gedachtegoed in combinatie met zelfsturende teams en medewerkers. Dat maakt Zelfsturend Rijnlands ondernemen helemaal van deze tijd. Ik heb ervan genoten.
		recensie
							Leiderschap
			
			26 februari 2019
				Thomas Cech
									2-3 minuten leestijd
							De kracht van organisch leiderschap is een aanwinst voor het genre boeken over leiderschap. De auteur zet, middels een combinatie van bestaande (zelfs klassieke) theorieën en nieuwe inzichten, een eigentijdse visie op leiderschap neer.
		recensie
							Algemeen management
			
			13 februari 2019
				Thomas Cech
									3-5 minuten leestijd
							Rini van Solingen heeft een prachtig boek gemaakt over Agile. In Agile - hoe je een organisatie gezond, flexibel en fit maakt wordt het onderwerp in de breedte besproken.