OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
15 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 juni 2024
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
‘Morele ambitie’ is een wake up call om je bewust te maken dat óók jij het verschil kunt maken om de wereld een beetje mooier te maken. Dit doet Rugter Bregman aan de hand van verhalen uit de geschiedenis, modellen, concrete feiten, grafieken en eigen inzichten rondom dit thema.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 maart 2024
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Het boek ‘Hoe vind ik mijn flow?’ helpt je om van binnenuit stappen te zetten en te ontdekken wat flow is én hoe jij dat meer kunt ervaren in jouw leven. Met behulp van simpele praktische oefeningen, anekdotes, visuals en inspirerende video’s krijg je inzichten die je helpen om vanuit flow te leven en werken.
recensie
Ondernemen
9 maart 2020
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
Impact - Zet vanuit je purpose case de wereld naar je hart van Matthijs Bobeldijk is een vernieuwend, praktisch en inspirerend boek dat je aanzet tot denken én direct op weg helpt om in impact-actie te komen.
recensie
Communicatie en media
28 januari 2020
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Doe eens gek geeft je ideeën en oefeningen om jezelf uit de dagelijkse sleur te trekken. Door de oefeningen te doen krijg je inzichten en inspiratie om de dingen anders te doen dan je ze nu doet, wat je vervolgens veel kan brengen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 juli 2019
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Het boek Focus Aan/Uit geeft je inzicht in hoe je brein werkt en waardoor het komt dat je soms je focus kwijtraakt. Nog belangrijker: er staan veel tips en tricks in om ervoor te zorgen hoe jij gebrek aan focus kan voorkomen én terug kan krijgen.
recensie
Internet en social media
30 april 2019
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
In LinkedIn Sales Navigator word van je van A tot Z meegenomen hoe je de gelijknamige online tool in kan zetten om in contact te komen met jouw potentiële klant, daarmee relaties op kan bouwen om er vervolgens klanten uit te halen.
recensie
Marketing
5 mei 2017
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
De inzet van online media is anno 2017 niet meer weg te denken. Denk aan het hebben van een website en actief zijn op sociale media. Denk goed na over welke online media je in wil zetten en hoe je dit in gaat zetten. Een goede voorbereiding is het halve werk.
recensie
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-5 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
recensie
Algemeen management
12 december 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Geld verdienen met datgene wat je het liefste doet. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Leuke is dat het ook nog écht kan! In het boek 50 Verdienmodellen van Jeanet Bathoorn en Petra Iuliano wordt beschreven hoe je een bedrijf op kunt zetten dat helemaal bij jou past én je krijgt handvatten om te bepalen welk verdienmodel je daaraan kan koppelen.
recensie
Advisering
5 december 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Als je voor jezelf gaat starten denk je na over hoe je bedrijf zou moeten heten, welke diensten je aan zou willen bieden en wat voor kosten je daarvoor moet rekenen. Je denkt al gauw aan een uurtarief en gaat Googlen om te kijken wat je vakgenoten vragen.
recensie
Communicatie en media
11 oktober 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Netwerken, we ontkomen er niet aan. Hoewel veel mensen denken dat dit alleen belangrijk is voor ondernemers, is het zeker ook heel waardevol voor iedereen die in loondienst of werkzoekend is. Netwerken is voor iedereen belangrijk.
recensie
Internet en social media
26 augustus 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
In Maak ze gek! van Aartjan van Erkel wordt in ‘gewone mensentaal’ uitgelegd hoe je je kunt onderscheiden van de massa, je de hartslag van je (potentiële) klant op hol kunt brengen om uiteindelijk goede zaken te kunnen doen.
recensie
Marketing
3 augustus 2016
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
We zijn tegenwoordig allemaal online. Ook vanuit zakelijk oogpunt snappen de meeste mensen dat online media, zoals een website en sociale media, tegenwoordig onmisbaar zijn. De meeste bedrijven zijn dan ook online te vinden.