OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
27 resultaten
recensie
Algemeen management
10 november 2022
Paul Hassels Mönning
3-4 minuten leestijd
Van rode correctiepen tot #faal hashtag: we leggen fouten vaak onder een vergrootglas en maken ze liever niet. Frank Deuring schreef met ‘SuperFalen’ een openhartig pleidooi voor het beter en meer open omgaan met fouten in organisaties.
recensie
Algemeen management
7 juni 2022
Paul Hassels Mönning
5-7 minuten leestijd
De achterflap belooft dat dit boek je in staat stelt om ‘makkelijker en sneller te komen tot significant meer omzet’. Via de WALLET methode word je in staat gesteld de MAGNET in jouw business te vinden. En dat door een internationaal erkende ‘expert in growth hacking en bestselling auteur’. In ‘Structuring for Extreme Revenue Growth’ deelt Chris Out de belangrijkste inzichten en praktische stappen om te komen tot betere, data-gedreven groei.
recensie
Leiderschap
10 februari 2022
Paul Hassels Mönning
5-7 minuten leestijd
Een jagende oermens op de cover doet niet meteen denken aan een leider in de boardroom of ondernemer die zijn team toespreekt. Toch is leiderschap al zo oud als de mens zelf, of nog ouder als je het aan Leon Schaepkens vraagt.
recensie
Leiderschap
14 oktober 2021
Paul Hassels Mönning
3-4 minuten leestijd
De oorlogsindustrie is ‘goed’ voor een slordige $2 biljoen omzet, en een veelvoud aan ellende en impact. Saskia Harkema schreef dit ambitieuze handboek - bestaande uit vier delen - met enkele co-auteurs.
recensie
Algemeen management
13 oktober 2021
Paul Hassels Mönning
5-7 minuten leestijd
Smart werken in plaats van hard(er) werken is ook voor managers een uitdaging. Martine Veeger schreef Superkrachten, een zeer toegankelijk managementboek waarin ze haar persoonlijke worsteling en ervaringen als managementcoach deelt.
recensie
Algemeen management
2 december 2020
Paul Hassels Mönning
10-14 minuten leestijd
Middenin de eerste smart lockdown won De wereld is rond het predikaat managementboek van het jaar 2020. Het boek is bijzonder actueel, relevant en waardevol.
recensie
Communicatie en media
2 juli 2020
Paul Hassels Mönning
5-7 minuten leestijd
'Netwerken is menswerken' is misschien wel het fraaiste citaat uit dit boek door Rob B. Tol. En dat netwerken draait om mensen blijkt ondermeer uit diverse gastauteurs die een bijdrage leveren aan Wie dit leest is gek op netwerken.
recensie
IT-management / ICT
20 december 2019
Paul Hassels Mönning
7-10 minuten leestijd
Innovatie gaat vooral om de juiste mindset, dat is het centrale motto van DARE. Dit managementboek zit bomvol praktische inzichten hoe je kunt komen tot betere innovatie.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 mei 2019
Paul Hassels Mönning
6-8 minuten leestijd
‘Afdwalen tijdens gesprekken, aan het einde van de pagina erachter komen dat je eigenlijk geen idee meer hebt waar de tekst over ging’. Deze herkenbare voorbeelden staan op de achterflap van Mark Tigchelaars bestseller Focus Aan/Uit.
recensie
Marketing
26 oktober 2017
Paul Hassels Mönning
6-8 minuten leestijd
Mark Roberge deelt met ‘The Sales Acceleration Formula’ zijn vernieuwende en succesvolle visie op het B2B salesvak. Die is drieledig: hij wil salesprofessionals en ondernemers ten eerste doen inzien dat sales wel maakbaar en voorspelbaar is, dat het salesvakgebied daarbij radicaal anders moet (en kan!) en de dat de perceptie van sales daarbij ook sterk verbetert.
recensie
Marketing
11 november 2014
Paul Hassels Mönning
3-4 minuten leestijd
Veel B2B bedrijven zijn of nog in de ontkenningsmodus of in een pril stadium bij het verkennen van de kansen die nieuwe media, digitale marketing en de rol van content daarin bieden. ‘B2B Content Marketing’ biedt een verdieping voor die professionals en bedrijven in de zakelijke markt die het motto ‘content is king’ of ‘context is queen’ nu ook in de praktijk willen toepassen.
recensie
Marketing
10 januari 2013
Paul Hassels Mönning
4-6 minuten leestijd
'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden. De daarbij aangehaalde beïnvloedingsprincipes zijn op zichzelf niet nieuw. Maar de online toepassing ervan betekent een wezenlijke andere, relevanter kijk op- en aanpak van online marketing.
recensie
Marketing
9 november 2012
Paul Hassels Mönning
3-4 minuten leestijd
Bestaat er zoiets als een koopknop? Martin de Munnik wekt met de ronkende claim bij 'De koopknop: het geheim van het consumentenbrein' de indruk deze gevonden te hebben. Op de cover staat 'de grootste neuromarketingopenbaring aller tijden' kapitaal gedrukt. De auteur beoogt met dit boek te laten zien hoe het consumentenbrein werkt. En vooral hoe ondernemers, verkopers en marketeers beter gebruik kunnen maken van kennis over ons onbewuste.
recensie
Marketing
9 november 2012
Paul Hassels Mönning
Bestaat er zoiets als een koopknop? Martin de Munnik wekt met de ronkende claim bij 'De koopknop: het geheim van het consumentenbrein' de indruk deze gevonden te hebben. Op de cover staat 'de grootste neuromarketingopenbaring aller tijden' kapitaal gedrukt. De auteur beoogt met dit boek te laten zien hoe het consumentenbrein werkt. En vooral hoe ondernemers, verkopers en marketeers beter gebruik kunnen maken van kennis over ons onbewuste.
recensie
Marketing
19 juli 2012
Paul Hassels Mönning
'Blauwe Bananen' maakt nieuwsgierig door de Seth Godin-achtige titel en een hoge notering in de managementboek top 10. Wouter de Vries Jr. en Thiemo van Rossum maken de verwachtingen voor dienstverleners die echt willen uitblinken en beter gebruik willen maken van hun core competenties gedeeltelijk waar.
recensie
Marketing
25 april 2012
Paul Hassels Mönning
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
recensie
Marketing
25 april 2012
Paul Hassels Mönning
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
recensie
Marketing
2 maart 2012
Paul Hassels Mönning
4-5 minuten leestijd
'In 2020 zal het aantal fysieke winkels zijn gehalveerd.' Deze en andere uitspraken zorgen voor veel publiciteit rondom Cor Molenaar's boek 'Het einde van winkels?' Molenaar schetst niet louter dit soort doemscenario's voor retailers. Evenmin beschouwt hij internet en nieuwe media als heilige graal.
recensie
Financieel management
1 maart 2012
Paul Hassels Mönning
'Marketing is being challenged, as never before, to be accountable.' Het boek 'Key Marketing Metrics' voorziet in de groeiende behoefte om (en dat is terecht) marketing als business discipline te positioneren. En beter meetbaar te maken. Het boek wekt allereerst vooral de indruk vol definities en formules te zitten. De auteurs verdienen echter lof voor de toegankelijke wijze waarop toepassingen, valkuilen en interpretatie van diverse clusters van relevante marketing metrics en hun doelgroepen finance, trade, reclame, sales, logistiek en operations de revue passeren. Met gelukkig ook aandacht voor online marketing. Een compleet, wat academisch aandoend overzicht in marketingmetrieken.
recensie
Marketing
10 oktober 2011
Paul Hassels Mönning
Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.