OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 5 van 140 resultaten
interview
Leiderschap
8 april 2021
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Leonie van Mierlo schreef Gelijkspel wint, een pleidooi voor meer vrouwen in directies en managementteams. Ze vertelt waarom dat nodig is, maar geeft ook het ecosysteem om dit voor elkaar te krijgen.
interview
Verandermanagement
31 maart 2021
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Annelies Huisingh deed de afgelopen jaren veel ervaring op met innovatie bij grote merken. In het boek Impact door innovatie beschrijft ze op een hele praktische manier hoe je met innovatie aan de slag kan.
interview
Algemeen management
26 maart 2021
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
In Mentale vooruitgang pleiten Kees Kraaijeveld, Simone Halink en Joep Verbugt voor meer mentale kracht van Nederlanders. Het boek is het resultaat van een denktank met daarin prominente organisaties die de ambitie hebben om Nederlanders mentaal vooruit te helpen.
interview
Algemeen management
12 maart 2021
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Hanneke Moonen schreef het Hoe boek voor wendbaarheid. Hierin beschrijft ze hoe een organisatie soepel kan worden met het kiezen en oppakken van de juiste interventies. Zelf moest ze trouwens ook wendbaarheid tonen om dit boek te maken.
interview
Marketing
12 februari 2021
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Christiaan Slierendrecht schreef met Word eens volwassen een boek over de noodzakelijke mindshift van het oude 4P-model van marketing naar een nieuwe variant met als kern: mensen helpen.
interview
Psychologie
10 februari 2021
Bas Hakker
7-10 minuten leestijd
Bas Snippert en Daniël Krikke deden bij hun Expertisecentrum Vitaliteit veel ervaring op met het bestrijden van stressklachten en burn-out. Vele jaren onderzoek en praktijkervaring resulteerde in het boek De vitaliteitrevolutie.
interview
Werk en loopbaan
14 januari 2021
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
De ervaren loopbaancoach Marlène Langbroek schreef het boek Wat wil ik nu echt? Ze introduceert een loopbaanstrategie waarmee je niet alleen een nieuwe baan vindt, maar een nieuwe bestemming van je leven.
interview
Leiderschap
14 december 2020
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Organisatieadviseur Jirtsin Beenhakker, mede-eigenaar van expertisecentrum Plato, verbaast zich al een tijdje over de verheerlijking van de hype die ‘zelforganisatie’ is. Hij schreef het boek De Support Organisatie. ‘Mensen praten graag over werk in plaats van dat ze hele middagen met behulp van stickers over zelforganisatie praten’
interview
Psychologie
19 november 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Adrienne van den Bos schreef met Nooit meer ruzie met je baas een mooi boek over hoogbegaafdheid en werk. Ze combineert daarin haar eigen ervaring (als mens en als coach) en komt met een praktische handleiding voor hoogbegaafden die worstelen met allerlei vragen.
interview
Personeelsmanagement
17 november 2020
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Arjan Elbers schreef met Het Recruitment Fundament een boek dat de overzichtelijke vraag beantwoordt: hoe kom ik online aan goede mensen voor mijn bedrijf?
interview
Marketing
7 oktober 2020
Bas Hakker
8-11 minuten leestijd
Ondernemer, marketingdocent, schrijver en consultant Patrick Petersen leverde onlangs de zevende versie van zijn Handboek Online Marketing af. Mooie aanleiding voor een gesprek met Petersen over de evolutie van het marketingvak.
interview
IT-management / ICT
16 september 2020
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Rob Oostveen, van oorspong bedrijfskundige, werkte jarenlang bij technologiebedrijven zoals Philips en was bedenker van online community Smulweb. Inmiddels is hij met pensioen en schrijft hij thrillers. Onlangs stapte hij even over op non-fictie en in De digitale epidemie is hij kritisch op de overheid.
interview
Algemeen management
4 september 2020
Bas Hakker
7-10 minuten leestijd
Caroline Koetsenruijter schreef met Jij moet je bek houden! Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten hét boek over agressie tegen professionals. Hoe zorg je als professional voor een oplossing van een conflict en waarom is er zoveel agressie tegen professionals in Nederland vergeleken met de rest van Europa?
interview
Communicatie en media
4 augustus 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Sydney Brouwer schreef met Six Star Service zijn tweede boek over klantgerichtheid. Kern van het boek? Dat de service dusdanig goed is dat een klant het zich jaren later nog herinnert.
interview
Coaching en trainen
30 juli 2020
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Jaco van der Schoor en Daan V Rookmaaker schreven een instructieboek voor teamcoaches. In het Handboek procesbegeleiden voor teamcoaches - Rake interventies in het hier-en-nu krijgen coaches handvatten om het groepsproces weer vlot te trekken.
interview
Marketing
6 juli 2020
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Paul Beens schreef met Impact marketing een praktisch marketinghandboek voor ondernemers. Met deze methode zouden voor kenniswerkers een veel beter bestaan kunnen opbouwen.
interview
Marketing
19 juni 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Overtuigingsexpert Bas Wouters en psycholoog/user experience designer Joris Groen schreven een geweldig boek: Online invloed. Hier leggen ze op een hele duidelijke manier uit hoe je principes uit de gedragspsychologie kan toepassen op online marketing.
interview
Algemeen management
6 mei 2020
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
In Onvrijwillig - Lessen uit gedwongen vertrek van bestuurders onderzoeken drie auteurs welke lessen er te trekken zijn uit het voortijdige vertrek van bestuurders. We spreken een van de auteurs: Pieter Wijnsma. Zijn dwingende advies: ‘Bezint eer ge begint en dat geldt voor bestuurders én leden van de raad van toezicht. Je moet echt vooraf eerlijk analyseren of je deze klus wel aan kan.’
interview
Organisatiekunde
30 maart 2020
Bas Hakker
7-10 minuten leestijd
Marktonderzoeker Henk Noort sprak twintig jaar lang veel stakeholders van grote bedrijven; journalisten, klanten en medewerkers. Het viel op hoe negatief ze waren over de leiders van die bedrijven en hij ontdekte een rode draad: een totaal gebrek aan empathie bij de leiders. In De empathische organisatie schreef hij op hoe het beter kan.
interview
Marketing
18 maart 2020
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marion Debruyne (decaan Vlerick Business School en professor in marketing en innovatie) en Koen Tackx (professor strategische marketing Vlerick business School) schreven het boek Customer innovation. Het is een volledig aangepaste versie van de uitgave met dezelfde titel uit 2014.