OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 4 van 140 resultaten
Interview
Ondernemen
10 juni 2022
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Tubantia journalist Angelique Kunst schreef met ‘Er is er hier maar één de baas’ een bijzonder portret van Gerard Sanderink (eigenaar van Strukton en Centric). Het is een reconstructie van Sanderinks eerste jaren als ondernemer toen alles nog normaal was, maar ook van de afgelopen tijd waarin - na zijn ontmoeting met ‘cybercharlatan’ Rian van Rijbroek - alles anders werd.
Interview
Marketing
20 mei 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Paul Hillesum, eigenaar van storytellingbureau Truman Amsterdam, schreef het boek Supercharge your stories. Hierin koppelt hij de wetten van een goed merkverhaal aan de manier waarop ons brein werkt.
Interview
Algemeen management
11 mei 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Jan-Joost Kroon schreef ‘Van CAPO tot CEO’ waarin hij onderzoekt wat het bedrijfsleven kan leren van de maffia. Kroon is echt een groot kenner van de maffia en bracht grondig in kaart hoe het daar is georganiseerd.
video
Marketing
19 april 2022
Bas Hakker
In dit boek vertelt Bas Hakker, zonder de alwetende goeroe uit te hangen of kansloze beloftes te doen, hoe je zelf aan de slag kunt met contentmarketing. In de Bookchat vertelt hij hoe jouw hele plan op één bierviltje past.
Interview
Financieel management
13 april 2022
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Maarten de Borst schreef samen met Marijn Romme het boek ‘Bouwen aan digitaal vertrouwen’. Het gaat over de basisprincipes van cryptocurrency en blockchain, maar dan zonder de klassieke ideologie van de early adopters. We spreken De Borst: ‘Er moet een soort Apple van de blockchain komen’.
Interview
Internet en social media
23 maart 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Yoast SEO is een heel populaire plugin waardoor sites beter gevonden worden. Het Nederlandse bedrijf is opgericht door Joost de Valk, die het onlangs verkocht aan het Amerikaanse Newfold. Samen met De Valk en Marieke van de Rakt schreven Fleur Heesen en Maartje van Erp het boek ‘Zo werkt Yoast SEO’.
Interview
Algemeen management
18 maart 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Trainer en adviseur Hugo Hoetink schreef ‘De Krakende Comfortzone’. Het boek is bedoeld voor ervaren professionals die iets te veel teren op hun grote kwaliteiten. Zij kunnen innoveren door op zoek te gaan naar hun verborgen talenten.
Interview
Algemeen management
14 maart 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Hoogleraar transitiekunde en duurzaamheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam Jan Rotmans schreef met 'Omarm de Chaos' een belangrijk boek. Het gaat over de Coronacrisis die, volgens hem, aan het licht brengt dat we op heel veel gebieden moeten veranderen.
Interview
Internet en social media
14 februari 2022
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Aartjan van Erkel schreef met 'Nummer 1' een boek over hoe je als ondernemer kan uitgroeien tot de grootste held in jouw sector. De oplossing ontdekte hij zelf toen zijn marketingmachine stuk raakte; minder teachen en meer entertainen.
preview
Marketing
18 januari 2022
Bas Hakker
3-4 minuten leestijd
Iedere ondernemer kan met behulp van wat basale marketingprincipes (en keihard werken) een publiek opbouwen en zijn spullen of diensten aan dat publiek verkopen. 'Jouw contentplan op een bierviltje' belooft een praktisch antwoord op de vraag: Hoe dan? In dit blog vertelt de auteur over zijn boek.
Interview
Algemeen management
17 december 2021
Bas Hakker
7-10 minuten leestijd
Klaas Mulder deed een opleiding tot docent muziek aan het Brabants Conservatorium waarna hij muzieklessen gaf en wijsbegeerte studeerde. Wat volgde was een lange loopbaan bij de overheid en - mede door zijn kijkje achter de schermen - ontwikkelde hij een bijzondere visie. De kern? Nederland is prima georganiseerd als je maat 42 hebt en van lezen en leren houdt, maar wat als je het even anders wilt doen?
Interview
Communicatie en media
19 november 2021
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Sociaal psycholoog Pieternel Dijkstra herschreef haar tien jaar oude boek Op dezelfde golflengte dat weer helemaal actueel is. Ze beschrijft een methode waardoor hele verschillende mensen prima kunnen samenwerken.
Interview
Inkoop en logistiek
3 november 2021
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Rupert Parker Brady en Maarten Beernink maakten een update van het boek Jumbo wil altijd winnen. Mooi moment om met retaildeskundige Parker Brady even bij te praten over het geheim van 100 jaar Koninklijke Jumbo Food Groep.
interview
Algemeen management
29 september 2021
Bas Hakker
8-11 minuten leestijd
Wat zou je als directielid van een bedrijf kunnen leren van Verslaafd aan drukinkt, het verhaal over de bijna ondergang van De Telegraaf dat Marianne Zwagerman (zelf directielid tot 2009) optekende aan de hand van honderden getuigen?
interview
Ondernemen
6 augustus 2021
Bas Hakker
5-6 minuten leestijd
Ze heeft het een beetje gehad met al die goeroes die precies vertellen hoe jij het ondernemerschap moet aanpakken. Juriste Charlotte Meindersma zegt in Écht ondernemen : ondernemen is lekker eigenwijs zijn, veel uitproberen, vallen en weer opstaan. En nee, je hoeft geen 10.000 euro per maand te verdienen.
interview
Algemeen management
4 augustus 2021
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Laurence Jacobs (Women in Tech, Agoria) en Omar Mohout (Partner, Nova Reperta) onderzochten, samen met heel wat experts, de digitale versnelling tijdens de Coronaperiode. Grote vraag: wat zijn de maatschappelijke gevolgen voor het feit dat het hele leven tegenwoordig rond ‘digitaal’ draait. We spreken Mohout.
interview
Communicatie en media
27 juli 2021
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Korneel Warlop is Corporate Communications Director Europe, Middle-East & Africa bij het grote Zwitserse chocoladebedrijf met Belgische en Franse roots, Barry Callebaut. Met het boek Het communicatie DNA wilde hij zijn ervaring in het corporate communicatievak doorgeven. De rode draad? Communicatie is veel meer dan sexy zaken als commercials, social media en werken met influencers.
interview
Algemeen management
19 juli 2021
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Psycholoog Alice Vlottes schreef met Narcisme in organisaties haar tweede boek over dit onderwerp. Terwijl het in haar eerste boek over narcisme binnen relaties ging, staan nu de narcistische managers centraal.
interview
Strategisch management
14 juni 2021
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Hoogleraar Jack van der Veen en businessconsultant Michel van Buren schreven Regisseer de keten. Het is de uitgebreide weergave van een managementmethode waarbij het gaat om intensief samenwerken met een helder gezamenlijk doel: de klant optimaal van dienst zijn.
interview
Verandermanagement
10 mei 2021
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Justin Jansen en Tom Mom keken namens de Erasmus Universiteit jarenlang in de keuken bij groeibedrijven als Coolblue en Takeaway. Ze vertaalden deze kennis en inzichten in vijf concrete stappen in boekvorm: Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen. We spreken Justin Jansen.