OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    3174939

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 2 van 140 resultaten
    Interview
    Marketing
    27 mei 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Peter Snoeckx schreef het boek ‘De retentie-economie’. Het is een van de eerste boeken over het abonnementenmodel. Het komt op een moment dat die manier van werken niet meer alleen veel voorkomt in de media- of telecomwereld, maar ook daarbuiten. Ver daarbuiten. Een gesprek over hoe je zo’n model tot een succes brengt.
    Interview
    Ondernemen
    24 april 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Antoinette Nunes schreef met ‘Driver’s Seat’ een boek dat ondernemers helpt niet langer in hun bedrijf te werken, maar áán hun bedrijf. Nunes leert je om het dagelijkse proces los te laten en te focussen op de lange termijn.
    Interview
    Marketing
    3 april 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    Interview
    Organisatiekunde
    21 februari 2024
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Stephan Ummelen schreef ‘Betekenis & bullshit - Zingeving en marketing in de betekeniseconomie’. Een boek over de nadruk die bedrijven de laatste jaren leggen op zaken als duurzaamheid. Maar hoe oprecht zijn die waarden of purpose eigenlijk? Gaat het uiteindelijk alleen maar om geld?
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    10 januari 2024
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Florence Pérès schreef de ‘Survivalgids voor tijden van verandering’. In het boek serveert zij 25 change hacks die ervoor zorgen dat je gemakkelijker kan omgaan met nieuwe omstandigheden. ‘Je hebt alleen invloed op je eigen gedachten.’
    Interview
    Personeelsmanagement
    5 januari 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    De bijna afgestudeerde Elias Schenk schreef met ‘Wie is hier de baas’ een handig boek over arbeidsrecht. En dat allemaal dankzij het TikTok-account waar Schenk met liefde en plezier uitlegt hoe leuk en boeiend arbeidsrecht kan zijn.
    Interview
    Ondernemen
    18 december 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Niet alles meer alles zelf doen als een vakman, maar van jouw kleine bedrijf een echte onderneming maken. Dat zou volgens John Slabbekoorn een heleboel vrijheid en rust opleveren voor ondernemers. Hij schreef er een boek over: ‘Relaxed vlammen’. We spreken hem over het boek.
    Interview
    Verandermanagement
    20 november 2023
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Juri Hoedemakers schreef het ‘Handboek Hofnar’ met een duidelijke missie. Hij wil bewerkstellingen dat meer mensen de rol van hofnar op zich nemen binnen organisaties. Waarom? Omdat dan de werkelijkheid het gaat overnemen van de schijnvariant. Hoedemakers: ‘Vaak is er een tekort aan reflectie, waardoor de werkelijkheid naar de achtergrond verdwijnt.’
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    30 oktober 2023
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Bart Heuvingh schreef samen met Tim Koning het boek ‘Groeimindset’. Hierin beschrijft de psycholoog en topsportbegeleider bij AZ Alkmaar hoe je focust op ontwikkelen in plaats van alleen op resultaten. Handig voor sporters, maar ook voor mensen in het bedrijfsleven. Heuvingh: ‘Wij willen een brug zijn tussen zelfhulpboek en wetenschap, door de praktische toepassingen mee te geven.’
    Interview
    Personeelsmanagement
    25 oktober 2023
    Bas Hakker
    4-5 minuten leestijd
    Met ‘Recruitment 4.0’ schreef Jacco Valkenburg weer een update met adviezen om het juiste personeel aan te trekken. De rode draad? Je moet meer tijd en aandacht geven aan alle facetten van werving en selectie van personeel om succesvol te zijn in de huidige arbeidsmarkt.
    Interview
    Marketing
    22 september 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Marketingconsultant Pierre Vanderfeesten schreef het boek ‘Verblind door leads’. Hierin beschrijft hij de overgang van leadgeneratie – een manier van werken waarin marketing en sales werken met tegengestelde doelstellingen – naar Account Based Marketing, waarbij marketing en sales samen de vetste vissen op de wal slepen. 
    Interview
    Personeelsmanagement
    25 augustus 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Met ‘Als alle breinen werken’ schreef Saskia Schepers een mooi boek over neurodiversiteit. Het is een pleidooi voor het waarderen van talenten van mensen met autisme, ADHD, dyslexie en hoogsensitiviteit. ‘Aandacht voor neurodiversiteit komt organisaties ten goede.’ 
    Interview
    Reclame en verkoop
    23 augustus 2023
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    In ‘Wat je verkoopt ben je zelf’ beschrijft Erwin Wijman dat het altijd het beste is om jouw persoonlijke verhaal te vertellen als ondernemer. Natuurlijk is het belangrijk om goede diensten en producten te leveren, maar mensen kopen nu eenmaal van mensen. ‘CEO’s en ondernemers moeten daarom laten zien wie ze zijn.’
    Interview
    Werk en loopbaan
    1 augustus 2023
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Wist je dat er 832.000 mensen zijn die twee banen hebben? Natuurlijk zitten daar mensen tussen die zo het hoofd boven water houden, maar de meeste ‘tweebaners’ doen dat omdat ze grote ambities hebben. Samen met Mark van Vuuren schreef Luc Dorenbosch ‘Tweebaans Werk’ over het onderwerp. We spraken Dorenbosch op een Utrechts terras.
    Interview
    Reclame en verkoop
    28 juli 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Hanneke Vogels is al haar hele werkende leven actief in sales. Om te focussen op het inhoudelijke aspect van haar werk verzamelt ze veel tools om zich heen. Heel handig want die kennis groeide uit tot een mooi boek: ‘Salestech’. We spraken haar over het nut van tools: ‘Technologie kan maar twee dingen: tijd besparen óf kwaliteit consistent maken.’
    Interview
    Marketing
    29 juni 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Roel Stavorinus schreef met ‘Strategisch Brand Design’ een boek waarin de werelden van design en merken bij elkaar komen. Want je kan natuurlijk een prachtige nieuwe merkidentiteit ontwerpen, maar hoe krijgt zo’n identiteit betekenis voor mensen? 
    Interview
    Marketing
    9 juni 2023
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    Danielle Navas-Brandt vertaalde het boek ‘They Ask You Answer’ van Marcus Sheridan en voegde daar Nederlandse cases aan toe. Het is een methodiek waarbij bedrijven verhalen schrijven en video’s maken met antwoorden op vragen van hun potentiële klanten. 
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    17 mei 2023
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In het bijzonder vormgegeven boek ‘De kracht van een slecht idee’ gooit Rico Bakker de wereld ondersteboven. Het idee? Als je creatief wilt zijn dan moet je leren om tegen de stroom in te varen. Bakker: ‘Wanneer we weten wat goed is, denken we soms ook te weten wat fout is. We zijn daardoor vatbaar voor aannames.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden