OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
4 resultaten
recensie
Strategisch management
19 februari 2015
Wendy Reijnhoudt
Roel Welsing nodigt de lezer in Verbinden is het nieuwe verkopen uit tot dialoog. De communicatie loopt verantwoord, ik zal niet met het bestraffende vingertje worden toegesproken en van greenwashing is geen sprake. Ik moet vooral kritsch blijven denken. Ik besluit een pot groene thee te zetten en het gesprek aan te gaan. Ik begin mijn vragenvuur: verantwoord ondernemen, moet daar nu nog steeds aandacht aan worden besteed?
recensie
Internet en social media
25 november 2014
Wendy Reijnhoudt
Als ‘baby blogger’ is het erg belangrijk te weten wat erbij komt kijken om succesvol te bloggen. Mijn blog Gogetster is slechts drie maanden oud, en de zoektocht naar mijn ideale vertegenwoordiging op het web is in volle gang. Stephanie Duval’s boek ‘How blogs work, tips & tricks voor beginnende en ervaren bloggers’ heeft mij nog enthousiaster gemaakt om mijn blog naar het volgende niveau te brengen.
recensie
Algemeen management
15 oktober 2014
Wendy Reijnhoudt
Tijdens het lezen van ‘Zo simpel kan het zijn’ kon ik me levendig een gesprek tussen mij en mijn moeder voor de geest halen. Ik had net mijn HAVO-diploma gehaald en we hadden het over de examens. Ze vertelde mij dat mijn biologieleraar haar bij de uitreiking had gemeld dat ik ‘te moeilijk dacht’, en daardoor punten was misgelopen. Daar kon ik me wel in vinden, want mijn overheersende gedachte tijdens mijn examens was: Zo simpel kan het toch niet zijn? Guess again, zeker wel! En als je dit eenmaal door hebt wordt het leven, ondernemen en werken een stuk makkelijker.
recensie
Marketing
19 augustus 2014
Wendy Reijnhoudt
2-3 minuten leestijd
Een bedrijf starten en vooral veel geld willen verdienen is geen succesvolle motivatie meer tegenwoordig. Klanten zien als noodzakelijk kwaad evenmin. De graaicultuur is verleden tijd. En veel bedrijven maken de stap in het nieuwe tijdperk van waarde creëren. Niet voor eigen gewin, maar voor de klant, de werknemers en de wereld. Door deze toegevoegde waarde veranderen klanten in fans. Van Wingeren en Schuurmans geloven namelijk dat organisaties en merken met fans zich onderscheiden door Beleving, Betekenis en Bevlogenheid.