OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 14 van 282 resultaten
recensie
Marketing
22 mei 2015
Sjors van Leeuwen
Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn? Met behulp van The Hooked Model ontwikkel je producten en diensten waar klanten niet buiten kunnen.
recensie
Marketing
12 mei 2015
Sjors van Leeuwen
Reclame is steeds minder effectief. Consumenten worden dagelijks blootgesteld aan duizenden reclameprikkels en zien door de bomen het bos niet meer. Mensen houden steeds minder van dit soort ‘interruptiemarketing’ en ontlopen de vaak irritante reclames steeds meer. Dus zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om hun organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Een nieuwe marketingtechniek die steeds populairder wordt, is ‘contentmarketing’.
recensie
Strategisch management
7 mei 2015
Sjors van Leeuwen
6-8 minuten leestijd
De herziene editie van ‘De blauwe oceaan’ komt op een goed moment. Want door toenemende marktwerking, branchevervaging, globalisering, digitalisering en achterblijvende bedrijfsinvesteringen en consumentenbestedingen, is vrijwel iedere sector veranderd in een rode oceaan: een markt waarin bedrijven elkaar op leven en dood beconcurreren met inwisselbare producten en diensten resulterend in steeds lagere winstmarges voor alle marktpartijen.
recensie
Organisatiekunde
29 april 2015
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
De veranderingen gaan steeds sneller en de impact van de veranderingen is steeds groter. Was de gemiddelde levenscyclus van een bedrijf in 1955 nog 45 jaar, tegenwoordig is dat slechts 15 jaar. Ook wordt de levensduur van producten steeds korter. In de afgelopen jaren zijn bedrijven voor hun omzet en winst grotendeels afhankelijk geworden van producten die in de laatste vijf jaar zijn gelanceerd.
recensie
Strategisch management
29 april 2015
Sjors van Leeuwen
Bitsing garandeert groei en het maakt niet uit wat je doet en in welke branche je opereert. Dat is de overtuiging van marketingspecialist Frans de Groot in zijn boek ‘BITSing’. Het boek beschrijft een wetenschappelijk beproefde methode waarmee je gegarandeerd doelstellingen bereikt.
recensie
Internet en social media
21 april 2015
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Ik val meteen maar met de deur in huis: als u werkzaam bent in zorg en welzijn, dan mag ‘Social media in zorg en welzijn’ niet ontbreken in uw boekenkast. De auteurs Maaike Gulden en Juliette van der Wurff hebben het goed gezien als ze schrijven: ‘Een onmisbaar boek voor iedere zorgprofessional!’
recensie
Marketing
20 april 2015
Sjors van Leeuwen
We zijn in de aandachtseconomie beland. Dat stellen diverse auteurs waaronder Jim Stolze. Bedrijven die de omslag van producteconomie (en vervolgens markteconomie, klanteconomie, service enonomy, experience economy en challenge economy) naar aandachtseconomie niet weten te maken, zijn volgens deze zieners gedoemd te mislukken.
recensie
Non-profit
13 april 2015
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Als Disney de baas was van uw ziekenhuis, zou hij het wel weten. Dan krijgen hoffelijkheid en echte aandacht voor de patient de voorkeur boven efficiency. Dat is niet alleen leuk voor de klant, maar ook goed voor de organisatie. Want zo'n aanpak levert betere zorg tegen lagere kosten. Aldus Fred Lee, schrijver van het boek 'Als Disney de baas was in uw ziekenhuis' in een interview met Managementboek Magazine.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Klanten zijn niet gek en ze hebben tegenwoordig keuze te over. Leveranciers en producten in overvloed. Dus hoe overtuig je mensen, consumenten en klanten om toch voor jouw bedrijf, merk of product te kiezen. Of hoe zorg je ervoor dat jouw baas en collega's het eens zijn met jouw plannen?
recensie
Marketing
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
Neuromarketing is ‘hot’. Want klanten zeggen niet wat ze doen en ze doen niet wat ze zeggen. Traditioneel marktonderzoek heeft daardoor nauwelijks voorspellende waarde. Niet voor niets mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en is een groot deel van het reclamebudget weggegooid geld. Dankzij neuromarketing is dat verleden tijd.
recensie
Algemeen management
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
recensie
Organisatiekunde
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
Wakker geschud door de economische en vertrouwenscrisis zoeken organisaties naar een nieuw evenwicht tussen menselijke en economische waarden. Het boeddhisme biedt hiervoor een aantal goede aanknopingspunten.
recensie
Psychologie
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
Mensen zijn meer kuddedieren dan we zelf willen geloven. Dat is de boodschap van Mark Earls in zijn boek ‘De Ultieme Kudde’. Hij beschrijft daarin op pakkende wijze hoe de mens vooral beïnvloed wordt door anderen. Zijn conclusies heeft hij samengevat in de zeven principes van kuddemarketing.
recensie
Strategisch management
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Zomerspelers hebben passie voor de klant en de beste klantbeleving. Ze willen hun klanten het best mogelijke product tegen de best mogelijke prijs bieden. Zomerspelers hebben klantgerichtheid en klantgericht ondernemen in de haarvaten en genen van de organisatie.
interview
Marketing
10 april 2015
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Het nieuwe boek Power to the people gaat over marketing in de zorg. Een nieuw fenomeen voor zorgorganisaties. Het boek beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline kunt invoeren in een zorgorganisatie. Aan de auteurs Marian Draaisma, Marketing Director bij Pluryn, en Sjors van Leeuwen, Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform, stelden we de volgende vragen.
recensie
Marketing
8 april 2015
Sjors van Leeuwen
1-2 minuten leestijd
In het boek 'Verboden voor klanten, wij houden van fans' schrijven Jessica van Wingerden en Wim Schuurmans dat het veel leuker en slimmer is om fans te hebben in plaats van gewone klanten. Fans zijn loyaler, minder prijsgevoelig en bevelen je aan bij anderen. Maar hoe krijg je meer fans? Het boek licht een tipje van de sluier op.
recensie
Communicatie en media
8 april 2015
Sjors van Leeuwen
De meeste communicatie schiet zijn doel voorbij. Postbus-51 spotjes leiden niet tot een gezondere leefstijl en collega's reageren niet op jouw interne mail. De oorzaak is simpel: we houden te weinig rekening met het brein van de ontvanger. Het boek ‘Stop met communiceren!’ van Harrie van Rooij geeft de oplossing.
recensie
Strategisch management
8 april 2015
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Waarom wordt het ene merk wel marktleider of runner-up en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Volgens marketingauteur Roland van Kralingen, hebben marktleiders en runners-up acht cruciale eigenschappen met elkaar gemeen.
recensie
Algemeen management
8 april 2015
Sjors van Leeuwen
De economische crisis is overgegaan in een nieuwe werkelijkheid. Een nieuwe economie waarin een andere manier van ondernemen nodig is om te kunnen overleven. Dat schrijft Marga Hoek in 'Zakendoen in de Nieuwe Economie'. Een inspirerend boek waarin 'klantgericht ondernemen' een hele nieuwe dimensie krijgt.
recensie
Financieel management
2 december 2014
Sjors van Leeuwen
Meer Waarde. Zo luidt de titel van het nieuwste boek van CRM-expert Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge. Na alle artikelen en boeken over trendy onderwerpen als sociale media, customer experience en mobile marketing is het goed om weer eens stil te staan bij twee onderwerpen die er werkelijk toe doen: de waarde voor de klant én de waarde van de klant.