OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2161677

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 13 van 282 resultaten
    recensie
    Ondernemen
    9 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    10-14 minuten leestijd
    Innovatie is ‘hot’. Bedrijven moeten veranderen, vernieuwen en innoveren om te kunnen overleven. Maar innoveren is moeilijk. Zo mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en diensten.
    recensie
    Algemeen management
    3 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De wereld om ons heen verandert steeds sneller en de impact van de veranderingen is steeds groter. Des te belangrijker is het voor organisaties om ‘in control’ te zijn. Maurice Franssen en Michelle Arets schreven er een eigentijds boek over: Management control.
    recensie
    Non-profit
    2 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De betaalbaarheid, toegankelijkheid en kwaliteit van de zorg staan onder druk. Technisch gezien kan er steeds meer en de vraag naar zorg, door steeds kritischer wordende zorgconsumenten, is in principe oneindig. De zorgkosten groeien de pan uit en we zijn een steeds groter deel van ons inkomen kwijt aan zorg. Dat kan niet langer zo door gaan, daar is iedereen het over eens. Naast de invoering van marktwerking en het doorvoeren van forse bezuinigingen, moet de oplossing vooral komen van innovatie. We moeten de zorg anders, beter en goedkoper inrichten en innovatie kan daarbij helpen.
    recensie
    Leiderschap
    1 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Sir Richard Branson is wereldwijd een van de succesvolste en bekendste ondernemers. Hij timmert al meer dan veertig jaar zakelijk en publicitair aan de weg. Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 400 ondernemingen actief onder het Virgin-merk.
    recensie
    Strategisch management
    4 augustus 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De BV Nederland smacht naar economische groei en ondernemers moeten daarvoor zorgen. Zij moeten zorgen voor meer bedrijvigheid, meer werkgelegenheid en meer welvaart. Maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 60 procent van de startende bedrijven de eerste vijf jaar niet overleeft. Vaak door een slechte voorbereiding. Van de bedrijven die de eerste jaren wel overleven heeft zo’n 90 procent minder dan 10 medewerkers in dienst.
    recensie
    Algemeen management
    28 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Bij het lezen van het boek Management Mythes van organisatieduizendpoot Glenn van der Burg moest ik denken aan één van de vele bekende spreuken van Albert Einstein: ‘We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them’.
    recensie
    Marketing
    28 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    Zakelijke markten in ‘business tot business’ (B2B) zijn voorgoed veranderd. Bedrijven kampen met de gevolgen van de economische crisis, toenemende concurrentie en veranderende bestedingspatronen bij klanten én inkopers. Er waait een nieuwe tijdsgeest waarin het ook, of juist vooral, draait om sociaal, duurzaam en digitaal.
    recensie
    Non-profit
    23 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    We zitten in de omslag van een verzorgingsstaat naar een participatiemaatschappij. Mensen moeten meer zelf doen en meer samen doen. Vadertje Staat trekt zich terug en wil alleen nog maar het hoogst noodzakelijke doen. Het spreekwoord 'beter een goede buur dan een verre vriend' wordt werkelijkheid.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Toen in 1999 de klassieker Internet Strategie van managementgoeroe Ben Tiggelaar verscheen was E-business nog braakliggend terrein. De eerste generatie statische websites had net zijn intrede gedaan en internetters van het eerste uur belden massaal in via trage modems en onbetrouwbare internetverbindingen.
    achtergrond
    Strategisch management
    7 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    9-13 minuten leestijd
    Michael Porter is een van de belangrijkste en bekendste managementdenkers op het gebied van strategie en concurrentie. Wie kent niet het vijfkrachtenmodel, de waardeketenanalyse of de focus-, lage kosten- en differentiatiestrategie? Zijn belangrijkste strategielessen heb ik ter lering ende vermaeck op een rij gezet.
    recensie
    Strategisch management
    7 juli 2015
    Sjors van Leeuwen
    De financiële sector ligt al jaren onder vuur. Tal van schandalen leidden tot een wereldwijde financiële en economische crisis. Het roer moet om. We moeten terug naar een situatie waarin maatschappelijk verantwoord bankieren en verzekeren de norm is. Het boek ‘Briljante businessmodellen in finance’ komt dan ook op een goed moment.
    recensie
    Marketing
    30 juni 2015
    Sjors van Leeuwen
    Omnichannel is het nieuwe toverwoord in de retailbranche. Omnichannel geeft antwoord op de vraag: hoe combineren we onze winkel(s) en webshop tot een optimale klantbeleving. Zodat het een niet ten koste gaat van het ander, de klant maximaal bediend wordt en het voortbestaan van het bedrijf gewaarborgd is.
    recensie
    Marketing
    16 juni 2015
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Merken nemen in ons leven een steeds belangrijkere plaats in. Niet alleen fungeren ze als herkenbaar en betrouwbaar kwaliteitsbaken bij de aanschaf van producten en diensten. Ook ontlenen we steeds vaker onze identiteit aan populaire merken en zogeheten ‘love brands’. Voor aandeelhouders zijn merken ook van belang, want een sterk merk vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke marktwaarde.
    recensie
    Leiderschap
    12 juni 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    De veranderingen gaan steeds sneller en de impact van de veranderingen is steeds groter. Was de gemiddelde levenscyclus van een bedrijf in 1955 nog 45 jaar, tegenwoordig is dat slechts 15 jaar. Ook wordt de levensduur van producten steeds korter. In de afgelopen jaren zijn bedrijven voor hun omzet en winst grotendeels afhankelijk geworden van producten die in de laatste vijf jaar zijn gelanceerd.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Big Bang Disruption is een nieuwe vorm van innovatie die de kracht heeft om stabiele bedrijven in slechts een aantal maanden of soms zelfs dagen te ontwrichten. Dat komt door de inzet van disruptieve technologieën die vele malen beter en goedkoper zijn dan hun voorganger. Met als gevolg een continue stroom van nieuwe producten en diensten die beter, goedkoper én meer op maat zijn.
    recensie
    Strategisch management
    2 juni 2015
    Sjors van Leeuwen
    Het draait tegenwoordig om innoveren, concurreren, samenwerken en co-creatie. Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook en Airbnb doen dit succesvol door de inzet van ‘platformen’. Dat is de boodschap van futuroloog Maurits Kreijveld in het boek ‘De kracht van platformen’.
    recensie
    Marketing
    27 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    ‘CEX SELLS’. Zo’n titel moet de aandacht wel trekken, zullen de auteurs en uitgever gedacht hebben. Maar deze titel is niet alleen een leuke eyecatcher, het dekt ook de lading.
    recensie
    Strategisch management
    22 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Waarde Propositie Ontwerp is een waardig opvolger van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. In deze recensie lees je waarom.
    recensie
    Strategisch management
    22 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    Het boek Waarde Propositie Ontwerp is een waardig opvolger van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. In deze recensie lees je waarom.
    recensie
    Marketing
    22 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn? Met behulp van The Hooked Model ontwikkel je producten en diensten waar klanten niet buiten kunnen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden