Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie - De B2B groeiformule

Je wilt nieuwe klanten aantrekken. Klanten waar je graag voor werkt. En klanten die niet alleen omzet, maar vooral een gezonde marge opleveren. Want het spel is anders dan je gewend was om te spelen. En jouw concurrent begrijpt al hoe je moet omgaan met klanten in deze digitale wereld. Wat nu?

Jaap Jacobs en Tim van IJsendoorn | 29 maart 2023 | 2-4 minuten leestijd

In Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie nemen Jaap Jacobs en Tim van IJsendoorn je mee in de nieuwe 5 P’s van B2B marketing. Zodat jij duurzame winst realiseert. Deze groeiformule maakt je award-winning, net als de auteurs (vier keer beste bureau van Nederland).

Want groeien is een formule. Geen wollige materie, maar keiharde wetenschap. Deze winnende aanpak leert je over een nieuwe funnel, het juiste product en de ontwikkeling van het sterkste team.

Het boek bestaat uit drie delen. Om de regels van B2B marketing te begrijpen, gaan we eerst terug naar de basis. Maar als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Wat zijn de nieuwe spelregels? En hoe pas je de B2B groeiformule toe? Tussendoor inspireren we je met groeiverhalen uit de praktijk.

Leadgeneratie is dé standaard in B2B

Met een marketing- en salesmachine win je in een razendsnel tempo klanten. Leadgeneratie is dan ook een prima basis. Maar vergeet niet om je klantreis in kaart te brengen. En wil je dan vervolgens de juiste klanten eruit vissen? Kwalificeren kan je leren! Simpelweg met behulp van een model.

In het eerste deel plaatsen we de huidige situatie en uitdagingen in B2B-land beter in perspectief. Zodat je snapt waarom sommige zaken moeten veranderen.

De nieuwe regels van het spel

Het B2B beslissingsproces duurt lang en is complex. Hoe maak je je potentiële klanten hongerig? Door anders (om)denken. Ontdek wat wel en niet werkt, om zo je groeiformule te ontleden. Want wat niet werkt, geeft jou de kans om te groeien. Met een nieuwe salesfunnel vlieg je van leadgeneratie naar winstmaximalisatie. En bouw jij aan reputatie en voorkeur, met als uitkomst kwalitatieve klanten.

Hoe creëer je een groeimachine?

Groeien is een methodische aanpak om je resultaten te laten stijgen. Het is een sommetje:

Purpose + People + Proposition + Promotion + Proof = Profit

Nu moet jij aan de juiste knoppen draaien. Welke tandwielen duwen we in beweging?

Purpose = een doel om samen voor te strijden.

Zoek naar het nut van jouw organisatie. Waarom besta je als bedrijf? En wat wil je bereiken in de wereld? Zo ontdek je je kernwaarden, inspirerende doelstellingen én vervolgacties. Wat weer resulteert in betrokken collega’s, loyalere klanten en meer winst.

People = blije medewerkers zorgen voor blije klanten.

Mensen bepalen de richting en snelheid van verandering. Dus betrek je collega’s. Dat vereist empathisch leiderschap, flexibiliteit en teamwork. Geef richting. Motiveer en coach. En ontdek wat voor team je nodig hebt.

Proposition = wie is je ideale klant, wat zijn klantuitdagingen en wat is de waardepropositie? Zorg dat ze staan te springen. Breng jouw klant en aanbod samen.

Promotion = de markt in beweging brengen. En je marketingoperatie efficiënt en effectief inrichten. Werk met een Growth Flyweel en kom tot een aanvalsplan.

Proof = van datagedreven hypotheses naar weloverwogen beslissingen. Word een winnaar door te luisteren en te leren.

Deze P’s helpen om jouw groeiformule te ontrafelen. Schuif jij alle oude trucjes aan de kant dan maak je Profit.

Zo kom je erachter hoe marketing en sales in harmonie samen moeten werken. Wat je precies moet doen zodat collega’s jou helpen groeien en leer je van de successen van snelstgroeiende B2B ondernemingen zoals bijvoorbeeld GoodHabitz, Team Rockstars IT en Channable.

Over Jaap Jacobs

Jaap Jacobs is growth marketeer en bekend van Growthlab.nl. Een gratis community voor slimme marketeers die groei willen versnellen. Jaap is ook de drijvende kracht achter award-winning bureau Fingerspitz.

Over Tim van IJsendoorn

Tim van IJsendoorn is het brein achter de meest geniale campagnes en groeistrategieën. Onder zijn leiding als innovatiemanager won Fingerspitz meer dan 40 nationale en internationale awards.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden