Lees verder
Simon van der Veer is oprichter en mede-eigenaar van adviesbureau TWST. Vanuit TWST ondersteunt hij bestuurders, managers en leidinggevenden in het oplossen van taaie vraagstukken.
Meer over Simon van der VeerKijk het beest in de bek
Columns van Simon van der Veer over de ontwikkeling van organisaties en mensen
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9797090117633Samenvatting
Dit boek is een bundeling van de populairste columns van Simon van der Veer uit 2019. Er komen verschillende thema's aan bod, waarbij de rode draad de ontwikkeling van organisaties en mensen is. Het doel van de columns is om bewierookte managementmodes en heilige huisjes aan de kaak te stellen. Met een knipoog uiteraard.
Tegenwoordig worden we overspoeld met allerlei succesformules en cultuurprogramma’s om meer ‘agile’ en zelfsturend te worden. Dit kan verhullend werken voor hoe mensen met elkaar samenwerken, maar elkaar ook geregeld tegenwerken. Kijk het beest in de bek gaat over pragmatisch, onverbloemd en nuchter kijken naar de werkelijkheid. In al zijn plussen en minnen, inclusief je eigen aandeel. En dan niet de olifant in de kamer onbespreekbaar laten, maar deze juist durven benoemen. Wat zie je dus als je het beest in de bek kijkt? Dat is goed voor je humeur en ook goed voor de ontwikkeling van je organisatie, je team en jezelf.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Simon van der Veer
Inhoudsopgave
1. De leider als bliksemafleider
2. Resultaat (on)verantwoordelijke teams
3. Cultuuromslag kan alleen door collectief ontslag
4. Hoe word je een geboren leider?
5. Een valse start is soms een goede start
6. Het Efteling-effect
7. We zijn galeislaven van de organisatiegenen
8. Het Peterprincipe: als loyale doch onbekwame mensen promoveren
9. De knuffeladviseur
Nawoord door Huub van der Lubbe
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan