Emotioneel gezond in gesprek
Een verbindende en doelgerichte gespreksvoering in 5 stappen
Paperback NL 2024 1e druk 9789492595706Samenvatting
Verloopt een gesprek niet altijd zoals je graag wilt? Begrijpen mensen soms niet wat je bedoelt? Reageert iemand anders dan je verwachtte? Lukt het je niet om in verbinding te komen? Voel je spanningen tijdens een gesprek of weet je niet altijd waar je over kunt praten?
Je gesprekken spiegelen je emotionele gezondheid. Als je gezond in gesprek bent, beïnvloed je je leven positief en voorkom je polarisatie. Door emotioneel gezond te praten, gaan mensen anders (prettiger en emotioneel gezonder) op jou reageren. En door op de juiste manier vragen te stellen, kun je zelfs sturen in de richting van een door jou gewenste uitkomst.
Je woordgebruik laat zien hoe je denkt. Maar het werkt ook andersom: door bewust na te denken over hoe je iets zegt, beïnvloed je je denkproces positief.
In dit boek geeft Ammy van Bedaf de vijf stappen naar een gezonde communicatie in het dagelijks leven, gebaseerd op ervaringen van ruim 480 cliënten en persoonlijke inzichten. Leer vragen stellen die jouw leven sturen en ontdek hoe woordkeuze je denkwijze beïnvloedt. Verander de manier waarop je praat om positieve reacties uit te lokken en je denkproces te versterken.
Ammy van Bedaf (1960) was hoofdinspecteur bij de Amsterdamse politie, maar gooide na een burn-out het roer om. Ze genas niet alleen van haar burn-out, maar ook van haar relatieverslaving. Na afronding van de studie arbeidspsychologie startte ze haar praktijk Loslaten.nu. In de Eendaagse Coaching geeft ze mensen inzicht in de specifieke uitingsvormen van hun patronen van vroeger, hoe ze die zelf onbewust in stand houden én hoe ze die kunnen omzetten in emotioneel gezond gedrag.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan