
Lees verder
Prof. dr. van der Vorst is Managing Director of FreedomLab and Professor of Strategic Design for Brand Development at TU Delft.
Meer over Roland van der VorstDe wereld wordt steeds drukker. Dat is een probleem voor bedrijven die strijden om marktaandeel, en voor de merken of nieuwe producten die aan de lopende band worden geïntroduceerd. Maar het is ook lastig voor politici die vechten om aandacht in de overvolle mediaruimte. En wat te denken van alle content die elke dag via de digitale kanalen zijn weg probeert te vinden naar een gewillig publiek? Of van die miljoenen singles die zichzelf in de kijker proberen te spelen op datingplatforms? In de zee van concurrerend aanbod is verdrinken gemakkelijker dan komen bovendrijven.
Wat moet u doen om eruit te springen? Hoe valt u duurzaam op in een wereld die steeds drukker wordt?
Het antwoord blijkt even simpel als doeltreffend. In dit boek laat topstrateeg en ondernemer Roland van der Vorst zien hoe mensen, merken, systemen en ideeën komen bovendrijven door hun concurrenten 'weg te camoufleren'. Luchtig geschreven, met veel voorbeelden en minstens zoveel diepgang, beschrijft hij de unieke principes van het duurzame opvallen. Het camouflage-effect is een musthave als u wilt begrijpen hoe u boven het maaiveld uit kunt komen.