Lees verder
Edwin Winter is verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Hij is gespecialiseerd in het adviseren over internal branding als onderdeel van de organisatiestrategie.
Meer over de auteursAuthentieke organisaties. Echte merken.
Hoe internal branding wel werkt
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789089650047Samenvatting
'We hebben een merk,' zeggen veel mensen in een onderzoek dat in dit boek wordt besproken. Bijna niemand zegt: 'We zijn een merk.' Te veel organisaties willen met hun merk onderscheidend zijn. Te weinig organisaties zijn onderscheidend en hanteren het merk om hun boodschap uit te dragen. Het merk is namelijk veel meer dan alleen een marketinginstrument waarmee de consument verleid kan worden. Echte merken zijn mensen in organisaties die een langdurige persoonlijke relatie aangaan met hun klant. Die hun belofte op alle fronten waarmaken, omdat ze verbonden zijn met een heldere visie en strategie. Een echt merk is niet alleen stevig verankerd in de organisatie, het merk is stevig verankerd in de mensen zelf.
Hoe zorgt u ervoor dat u een echt merk wordt? Het antwoord op deze vraag is: internal branding, mits dit op de juiste manier wordt aangepakt, via een ontwikkelproces. Deze meer fundamentele benadering van het merk is gebaseerd op geloof in eigen kracht, niet op angst voor de concurrentie. Daarvoor moeten organisaties op zoek naar zichzelf. Als u mensen op de juiste manier bij dit ontwikkelproces betrekt, groeit het merk gaandeweg als vanzelf. Het proces vormt dan een wezenlijk deel van de uiteindelijke output. De kracht van deze aanpak is dat het merk niet van bovenaf wordt opgelegd maar dat het merk juist van binnenuit wordt gedestilleerd door de aanwezige vaardigheden, waarden en energiebronnen te activeren. Implementatie gebeurt al tijdens het proces: de mensen zijn dan het merk geworden.
Dit boek wil leidinggevenden inspireren en biedt tegelijkertijd praktische handvatten voor een succesvolle aanpak van internal branding. Het helpt organisaties in de profit én non-profit sector op weg een echt merk te worden.
Edwin Winter en Wouter van der Weijden zijn beide verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Zij richten zich volledig op het realiseren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Met dit boek borduren ze voort op de veelgeprezen boeken Plezier & Prestatie en Kus de visie wakker die ook binnen &Samhoud werden ontwikkeld.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Edwin Winter
Over Wouter van der Weijden
Inhoudsopgave
1 De theorie
2 De praktijk
3 Mobiliseren van energie
4 Bemensen en bewegen
5 Kern en koers
6 Activering en verankering
7 Inspireren
8 Disciplineren
9 Samenvatting
Nawoord
Aanbevolen literatuur
Noten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan