SEO voor Webprofessionals
Naar duurzame topposities in Google via de SEOguru methode
Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789081289658Samenvatting
Na het lezen van dit boek bent u, webprofessional, weer helemaal up-to-date als het gaat om het zo goed mogelijk scoren in de gratis zoekresultaten van Google. Onderzoeker en leraar Alain Sadon is in staat om dit complexe en dynamische vakgebied, SEO genaamd, toegankelijk en praktisch toepasbaar te maken voor een breed publiek. Een must voor website ontwikkelaars, website/webshop beheerders, marketing/reclame bureaus, SEO adviseurs, tekstschrijvers, studenten en opleiders.
Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis-, opleiding- en adviescentrum zoekmachine optimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven en aan verschillende universiteiten en hogescholen.
U krijgt op systematische wijze antwoord op de volgende vragen:
*Wat omhelst het SEO vakgebied?
*Wat mag er van een webontwikkelaar, copywriter, webmarketeer en SEO specialist worden verwacht?
*Wat is de invloed van social media (Twitter, Facebook, Google+) op SEO (Social SEO)?
*Wat behelzen de Penguin, Panda en Hummingbird updates?
*Is een mobielvriendelijke website van belang voor SEO? En zo ja, op welke manier dan?
*Hoe ziet een ideale websitestructuur er precies uit? En de URL's?
*Hoe ziet Google onze site, wat is de DOM en de invloed van programmeertechnieken (Javascript, Ajax, etc.)?
*Wat moeten we doen om internationaal te gaan scoren?
*Hoe kunnen we zoekresultaten verrijken met reviews, events, zoekvensters, etc. via semantische markup?
*Wat is de Knowledge Graph en hoe varen we daar als bedrijf in mee?
*Hoe schrijven we zoekmachine vriendelijke webteksten? En wat is in dat verband Topic Targeting?*Is dubbele content nu echt een probleem? Hoe daarmee het beste om te gaan?
*Hoe scoren we met images, video's, pdf's, maps ('Google Mijn Bedrijf') en apps?
*Wat zijn de beste (en slechtste) verwijzingen? Wat is linkearning?
*Hoe zorgen we ervoor dat een goed scorende site goed blijft scoren?
*Hoe voorkomen we, of reageren we op, penalty's door Google? Hoe minimaliseren we de kans op hacks?
*Met welke SEO tools kunnen we het beste onze analyses en metingen uitvoeren?
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Over de schrijver
0. Inleiding
0.1 De Google zoekmachine
0.2 Belangrijke, recente ontwikkelingen Google
0.3 De SEO specialist
1. Zoekwoord selectie
1.1 Selectie op basis van zoekvolume
1.2 Selectie op basis van conversie
1.3 Resultaat selectie en Nulmeting
1.4 Bepaal gerelateerde zoekwoorden / topic
2. Concurrentie analyse
2.1 Google Index
2.2 PageRank en MozRank
2.3 Trust
2.4 Harde en zachte verwijzingen
2.5 Overige graadmeters
2.6 Quick scan
3. Website architectuur
3.1 PageRank
3.2 De ankerteksten
3.3 Top Down structuur
3.4 Bottom Up Structuur
3.5 URL’s
3.6 De rel=”nofollow”
4. Technisch ontwerp
4.1 Cache, DOM en Fetchen als Google
4.2 Anchor links en Named anchors
4.3 Flash, Session ID’s en Cookies
4.4 HTTPS / SSL
4.5 Sitemaps
4.6 Redirects
4.7 Multi regionale en meertalige sites
4.8 Google Search Console
4.9 Semantische markup
4.10 Mobile SEO
5. Realisatie content
5.1 IR-begrippen en –modellen
5.2 Google Panda
5.3 De praktijk van het schrijven van goede content
5.4 Topic Targeting
5.5 Invloed Gebruikersgedrag
5.6 Meta content
5.7 Dubbele content
5.8 Sorteren, filteren en bladeren van content
5.9 Uitgaande verwijzingen en TRUST
5.10 AuthorRank
6. Linkearning
6.1 De beste verwijzingen
6.2 Google Penguin
6.3 Linkbuilding
6.4 Social SEO
7. Onderhoud
7.1 Meten van scoringsposities
7.2 Meten van inkomende verwijzingen
7.3 Meten sociale signalen
7.4 Meten verkeer en rendement
7.5 Meten kwaliteit content
7.6 Onderhoud aan de website
7.7 Google ’s richtlijnen voor webmasters
8. Vindbaarheid overige belangrijke formaten
8.1 Afbeeldingen
8.2 Video’s
8.3 Google Mijn Bedrijf
8.4 PDF’s
8.5 Google+ Profielen en Berichten
8.6 Google+ Communities
8.7 Apps
INDEX
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan