Verder lezen
leesteksten voor anderstaligen
Paperback NL 2003 2e druk 9789062833788Samenvatting
Verder lezen is een boek met leesteksten voor volwassen cursisten die in het Nederlands gealfabetiseerd zijn en voor NT2-cursisten met een langzaam tot normaal leertempo. Het is een vervolg op het leesboek Beter lezen, de teksten zijn zowel langer als een graadje moeilijker.
Het doel van dit boek is tweeledig. Het eerste doel is het bevorderen van de leesvaardigheid. Daarom worden per thema ook authentieke teksten aangeboden, zoals krantenartikelen en folders. Het tweede doel is vergroten van het leesplezier. De verhalen sluiten dan ook aan bij de belangstellingssfeer van de cursisten.
Onderwerpen zijn bijvoorbeeld schoolervaring in eigen land, geldproblemen en gewoontes in Nederland. Bij elke leestekst zijn enkele begripsoefeningen, woordenoefeningen en gespreksvragen opgenomen. Na bespreking van het woordenlijstje dat bij iedere tekst is opgenomen, kunnen de cursisten de tekst zelfstandig lezen, thuis of in de klas.
Verder lezen kan gebruikt worden naast reguliere NT2-methodes als Startpunt, IJsbreker of Breekijzer. De teksten zijn geschreven binnen NT2-niveau 1; na twee tot drie maanden NT2-onderwijs of na een alfabetiseringscursus kunnen de cursisten met Verder lezen beginnen.
Verder lezen bevat leesteksten voor volwassen cursisten met een langzaam tot normaal leertempo, die in eigen land tot maximaal enkele jaren vervolgonderwijs hebben genoten en voor cursisten die in Nederland een alfabetiseringscursus in het Latijnse schrift hebben afgerond.
Voor docenten is er extra extra materiaal beschikbaar.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan