Bert van Dijk MHD is meestertrainer en schrijver, gespecialiseerd in interactiekunde (de Roos van Leary).
Meer over Bert van DijkWaarom niet iedereen mij leuk hoeft te vinden
De mythe van de lovejunk
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789058715333Samenvatting
Er bestaan een hoop verslavingen, maar verslaving aan de liefde? Ja echt, het bestaat. Het betekent dat je een bijna ziekelijke behoefte hebt aan waardering, vriendschap, liefde, aandacht. De grootste zorg van een liefdesjunk is dat niet iedereen hem fantastisch vindt. Hij raakt van slag als anderen hem niet de beste, mooiste, liefste, aardigste en allerleukste vinden. Als iemand hem niet groet, denkt hij dat hij iets fout gedaan heeft en dat het dus voor altijd en eeuwig mis is tussen hem en die ander.
Die afhankelijkheid van de waardering van anderen is de grootste valkuil van een lovejunk … Hij wijdt (vergooit) zijn leven aan het behagen en pleasen van andere mensen, juist om te voorkomen dat zij hem links laten liggen. Tot vervelens toe, met als gevolg dat mensen juist over hem heen gaan lopen en hij het averechtse effect bereikt. Niet iedereen hoeft u helemaal het einde te vinden, laat staan dat u zich drie slagen in de rondte 'draaikont' om dat te bereiken. Dat lukt u per definitie nooit, want daarvoor zijn wij als mensen veel te verschillend. Met 'De mythe van de lovejunk' komt u uit die vicieuze gedragscirkel.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Bert van Dijk
Inhoudsopgave
Proloog
1. De lovejunk: kracht en zwakte
2. De mythe van de lovejunk: het is maar een idee
3. De mythe voorbij: van lovejunk naar held(in)!
Epiloog
Tot slot
Literatuur
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan