Roelof Bouwman is historicus. Hij studeerde aan de VU in Amsterdam en promoveerde in 2002. Hij stelde De canon van Nederland samen en was jarenlang redacteur van HP/De Tijd.
Meer over de auteurs70's
Het levensgevoel van de jaren zeventig in advertenties
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789046826126Samenvatting
De 70's zijn terug. Meer dan ooit fungeren ze als inspiratiebron voor iedereen die zich bezighoudt met kunst, design, mode, film en muziek. Ook veel advertentieslogans uit de jaren zeventig genieten een legendarische status.
Fa, de wilde frisheid van limoenen
Giroblauw past bij jou
Durex, the best there is
Schat, staat de Bokma koud?
Minstens zo imponerend zijn de advertenties vanwege hun visuele kwaliteiten:
We zien veel uitbundige kleuren - het spat vaak van de pagina's,
We zien veel verleidelijk bloot - daar werd door bijna niemand moeilijk over gedaan
We zien veel aanstekelijke levenslust - er wordt onbekommerd genoten van alcohol, tabak en de zomerzon.
Advertenties doen méér dan reclame maken - ze doen op een unieke manier verslag van ons leven. In 70's vertellen ze voor het eerst hun verhaal.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan