
Lees verder
Het traditionele eenrichtingsverkeer waarmee marketeers hun producten kunnen verkopen, is aan herziening toe. Het gaat er niet langer om hoe bedrijven met klanten communiceren, maar hoe de consument met u communiceert. Informatietechnologie speelt hierin een dominante rol en maakt nieuwe communicatie- en distributiekanalen mogelijk.
De huiskamer wordt de winkelvloer van de toekomst. Call centers, smartcards, Internet, e-mail, interactieve televisie, zuilen, printing-on-demand zijn de digitale schapruimte van de moderne tijd. Elk interactiekanaal staat niet op zichzelf, maar moet worden geïntegreerd binnen de marketingstrategie. Elektronische media worden het verlengstuk van de frontoffice en een nieuw distributiemedium voor producten, diensten en services. Tegelijkertijd zijn deze media het middel bij uitstek om met individuele klanten te communiceren en informatie te vergaren. De marketeer kan hierop anticiperen door op individueel klantniveau maatgesneden verkooptrajecten te initiëren. Daarbij is kennis van de nieuwe kansen en kanalen noodzakelijk.
'The Real World in Real Time' biedt daarvoor de handvatten en geeft op inspirerende wijze inhoud aan het gebruik van interactieve media binnen de marketing.