Barbara Majoor is hoogleraar en Vice-Rector Magnificus aan Nyenrode Business Universiteit. Zij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Accounting, Auditing & Control. Majoor heeft relevante ervaring in de controlepraktijk als partner van KPMG (tot 2008) en Deloitte (tot 2015).
Meer over de auteursGrondslagen van Auditing en Assurance
Paperback Nederlands 2020 8e druk 9789001903190Samenvatting
Grondslagen van Auditing & Assurance (voorheen Algemene beginselen) is het eerste deel uit de serie Elementaire theorie accountantscontrole. De serie biedt een zeer compleet en actueel overzicht van het vakgebied auditing en assurance. De nieuwe editie bevat alle actuele ontwikkelingen in wet- en regelgeving, zoals de clarified tekst van de controlestandaarden, de nieuwe onafhankelijkheidsregelgeving en frauderegelgeving.
Er is een nieuw hoofdstuk over de IT-controle aanpak opgenomen en een hoofdstuk over het verklaringenstelsel. Verder is in de nieuwe editie de structuur aangepast met een duidelijke verdeling tussen het ontstaan van het beroep, wet- en regelgeving, opdrachtenkader en de hoofdlijnen van de uitvoering van de controleopdrachten.
- Eerste deel van de serie Elementaire theorie accountantscontrole;
- beschrijft stapsgewijs de fundamenten van accountantscontrole;
- aansprekende praktijkvoorbeelden, toegankelijke weergave en uitgebreide digitale ondersteuning.
Op de website www.grondslagenvanauditingenassurance.noordhoff.nl zijn de uitwerkingen van de oefenopdrachten opgenomen alsmede cases en powerpoints.
Doelgroep
Accountancy en Finance & Control
Specificaties
Lezersrecensies
Over Ron van Deun
Over Kenneth Deinum
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan