Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Knowledge Management and Innovation in Networks

Gebonden Engels 2008 9781847202307
Verwachte levertijd ongeveer 15 werkdagen

Samenvatting

Aangezien een steeds grotere hoeveelheid innovatie binnen netwerken plaatsvindt, werken de bedrijven samen in de ontwikkeling en de marketing van nieuwe producten, diensten en praktijken. Dit vereist de nodige kennis om buiten de bedrijfsgrenzen te denken en komen.
Dit boek toont aan hoe de bedrijven stimuleren om deze kennis in grote netwerken toe te passen.

Op basis van vijf casusonderzoeken naar innovatieve netwerken, bepalen en analyseren de auteurs de oplossingen die door bedrijven worden uitgevoerd om zo inzicht te krijgen de belangrijkste uitdagingen die zij tegenkomen binnen het kennisbeheer. De theoretische en beheersimplicaties van de studie worden dan bepaald.

Doordat de organisatietheorie van netwerken met de theorie van het kennisbeheer verbonden wordt, zal dit boek groot belang zijn voor academici en studenten in de bedrijfskunde.

Specificaties

ISBN13:9781847202307
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:215
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Ard-Pieter de Man

Met vele jaren advieservaring, gecombineerd met een academische loopbaan, help ik organisaties bij strategische en organisatorische vraagstukken. Het effect van digitalisering op strategie en organisatie is daarbij van toenemend belang. Liever dan het aanbieden van oplossingen aan organisaties, zie ik dat organisaties zelf leren die oplossingen te ontwikkelen. Naast zelfstandig bestuursadviseur ben ik hoogleraar Management Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Gecombineerd met de praktische ervaring leidde dat tot diverse boeken en een groot aantal artikelen, die ook in de praktijk zijn gewaardeerd. Zij zijn bekroond met de ROA prijs en de OOA prijs.

Andere boeken door Ard-Pieter de Man

Inhoudsopgave

List of figures
List of tables
Contributors
Preface

1 Knowledge and innovation in networks: a conceptual framework
2 Networks as the organization from of the knowledge economy
3 Organizing knowledge sharing in networks: the theory
4 Meeting Moore's Law: high velocity knowledge development in the supplier network of ASML
5 The Future Store Initiative: shopping for knowledge/ knowledge for shopping
6 Pig-breeding as a knowledge-intensive sector
7 Making horticulture networks bloom
8 The fibres that hold an innovation network: an analysis of knowledge-sharing in the Glare network
9 Best practices: key lessons from the cases
10 A management agenda

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Knowledge Management and Innovation in Networks