
Lees verder
James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen.
Meer over de auteursWat is authenticiteit eigenlijk? In dit provocatieve en praktische boek definiëren James Gilmore en Joseph Pine wat authenticiteit betekent voor de postmoderne consument en hoe bedrijven hun aanbod als 'echt' kunnen positioneren.
Ze bouwen hiermee verder op hun vorige boek 'The Experience Economy' (in het Nederlands vertaald als 'De beleveniseconomie'). Ze leggen uit dat informatie over beschikbaarheid, kosten en kwaliteit niet langer voldoende is. De huidige consumenten zoeken de authenticiteit waar en wanneer zij kopen.
Door in te spelen op de strategie hoe u deze vraag naar authenticiteit kunt bevredigen, biedt 'Authenticity' de sleutel tot de identificatie van uw zaken met de perceptie van klanten wat persoonlijk, waardevol en echt is.
Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Authenticiteit'.