

Ram Charan is een veelgevraagd bedrijfsadviseur voor directies en raden van bestuur, van beginnende bedrijven tot bedrijven uit d eFortune 500, waaronder GE, Ford, DuPont, EDS, Universal Studios en Verizon.
Meer over de auteursThe Leadership Pipeline (New & revised)
How to build leadership-powered company
Gebonden Engels 2024 9781394160976Samenvatting
In de nieuwe kenniseconomie is leiderschap op elk niveau een vereiste voor het in leven blijven van een bedrijf. Toch is in veel bedrijven de leiderschapspijpleiding enigszins opgedroogd. In de herziene editie van 'The Leadership Pipeline' tonen Ram Charan, Steve Drotter en Jim Noel bedrijven hoe zij leiderschap kunnen ontwikkelen op ieder niveau binnen een organisatie.
Zij presenteren een beproefd model voor het herkennen van toekomstige leiders, het inschatten van hun competenties, het plannen van hun ontwikkeling en het meten van de resultaten.
Deze herziene uitgave is volledig up-to-date en klaar voor de uitdaging die zich in de huidige bedrijfsomgevingen voordoen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Stephen Drotter
Over Jim Noel
Inhoudsopgave
Preface to the Revised Edition: Observation from the Field
Introduction.
1. Six Leadership Passages: An Overview.
2. From Managing Self to Managing Others.
3. From Managing Others to Managing Managers.
4. From Managing Managers to Functional Manager.
5. From Functional Manager to Business Manager.
6. From Business Manager to Group Manager.
7. From Group Manager to Enterprise Manager.
8. Diagnostics: Identifying Pipeline Problems and Possibilities.
9. Performance Improvement: Clarifying Roles and Creating Performance Standards.
10. Succession Planning.
11. Identifying Potential Pipeline Failures.
12. The Functional Career Passage.
13. Coaching.
14. Benefits Up and Down the Line.
Acknowledgments.
About the Authors.
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan