David Meerman Scott is expert op het gebied van online marketing. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen over marketing, social media en PR.
Meer over David Meerman ScottMarketing Lessons from the Grateful Dead
What Every Business Can Learn from the Most Iconic Band in History
Gebonden Engels 2010 1e druk 9780470900529Samenvatting
De band 'Grateful Dead' breekt met bijna elke regel in de muziekindustrie. Zij moedigen hun fans aan om hun shows op te nemen en daarvan opnames te maken, ze houden een mailinglijst bij, verkopen concertkaarten rechtstreeks aan hun fans en hebben hun businessmodel opgezet rond hun liveconcerten en niet op basis van de verkoop van albums. Het boek 'Marketing Lessons from the Grateful Dead' Geschreven door marketingexperts David Meerman Scott en Brian Halligan, bevat de belangrijkst innovaties van Dead's benadering die u direct kunt toepassen binnen uw eigen business.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction.
PART 1: THE BAND.
1. Create a Unique Business Model.
2. Choose Memorable Brand (and Band) Names.
3. Build a Diverse Team.
4. Be Yourself.
5. Experiment, Experiment, Experiment.
6. Embrace Technology.
7. Establish a New Category.
PART 2: THE FANS.
8. Encourage Eccentricity.
9. Bring People on an Odyssey.
10. Put Fans in the Front Row.
11. Build a Following.
PART 3: THE BUSINESS.
12. Cut Out the Middleman.
13. Free Your Content.
14. Be Spreadable.
15. Upgrade to Premium.
16. Loosen Up Your Brand.
17. Partner with Entrepreneurs.
18. Give Back.
19. Do What You Love.
Acknowledgments.
"Furthur" Reading.
About the Photographs.
About the Illustrations.
About the Authors.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan