Kim S. Cameron is verbonden aan de Marriott School of Management van Brigham Young University.
Meer over de auteursDiagnosing and changing organizational culture
Based on the competing values framework
Paperback Engels 2011 3e druk 9780470650264Samenvatting
De derde editie van 'Diagnosing and changing organizational culture' biedt een bewezen methodologie voor het helpen van managers en hun organisaties om zorgvuldig hun fundamentele cultuur te analyseren en te veranderen. Bij deze methoden krijgt u een kader, hulpmiddelen en een reeks systematische stappen aangereikt.
Kim Cameron en Robert Quinn concentreren zich op de beschikbare methoden en mechanismen die managers kunnen helpen bij het omzetten van de meest fundamentele elementen van hun organisatie. Zij verstrekken daarnaast instrumenten om individuen te ondersteunen bij het veranderingsproces op basisniveau. 'Diagnosing and changing organizational culture' biedt een systematische strategie voor interne of externe organisatieadviseurs, waardoor het makkelijker wordt om grote veranderingen te realiseren.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Robert Quinn
Inhoudsopgave
Acknowledgments.
The Authors.
1 An Introduction to Changing Organizational Culture.
-The Need to Manage Organizational Culture.
-The Need for Culture Change.
-The Power of Culture Change.
-The Meaning of Organizational Culture.
-Levels of Analysis.
-Caveats.
2 The Organizational Culture Assessment Instrument.
-Instructions for Diagnosing Organizational Culture.
-Scoring the OCAI.
3 The Competing Values Framework.
-The Value of Frameworks.
-Development of the Competing Values Framework.
-The Four Major Culture Types.
-Applicability of the Competing Values Model.
-Total Quality Management.
-Human Resource Management Roles.
-Corporate Missions and Visions.
-Culture Change over Time.
-Culture Change in a Mature Organization.
-Summary.
4 Constructing an Organizational Culture Profile.
-Plotting a Profile.
-Interpreting the Culture Profiles.
-Summary.
5 Using the Framework to Diagnose and Change Organizational Culture.
-Planning for Culture Change: An Example.
-Steps for Designing an Organizational Culture Change Process.
-Supplementing the OCAI Methodology.
6 Individual Change as a Key to Culture Change.
-Critical Management Skills.
-Personal Management Skills Profile.
-Personal Improvement Agendas.
7 A Condensed Formula for Organizational Culture Change.
-Diagnosis.
-Interpretation.
-Implementation.
-Summary.
Appendix A: Organizational Culture Assessment Instrument: Definition, Dimensions, Reliability, and Validity.
Appendix B: Psychometric Analyses of the Management Skills Assessment Instrument.
Appendix C: Hints for Initiating Organizational Culture Change in Each Quadrant.
Appendix D: Suggestions for Improving Personal Management Competencies.
Appendix E: Forms for Plotting Profiles.
References and Suggested Reading.
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan