The Five Most Important Questions You Will Ever Ask About Your Organization
Paperback Engels 2008 1e druk 9780470227565Samenvatting
Peter Druckers vijf essentiële vragen dagen u uit om diep in het hart van uw organisatie te kijken. Deze vragen worden uitgelegd door vijf grote hedendaagse leiders. Dit boekje is een handige methode om dit zelf te achterhalen wat precies de beweegredenen zijn van een bedrijf. Door de vijf vragen te beantwoorden, zal uw werkwijze veranderen en kunt u uw bedrijf meenemen naar een hoger performance niveau.
De vijf essentiële vragen worden door verschillende grote leiders besproken :
- Wat is onze missie? met Jim Collins
- Wie is onze klant? met Phil Kotler
- Wat betekent customer value? met Jim Kouzes
- Wat zijn onze resultaten? met Judith Rodin
- Wat is ons plan? met V. Kasturi Rangan
Deze vijf vragen komen uit Peter Druckers managementtheorieën. Ze leiden tot actie en helpen u om de toekomst van uw organisatie helder te krijgen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
About Peter F Drucker
Why Self-Assessment (Peter F Drucker)?
Question 1 What Is Our Mission (Peter F Drucker and Jim Collins)?
Question 2 Who Is Our Customer (Peter F Drucker and Philip Kotler)?
Question 3 What Does the Customer Value (Peter F Drucker and Jim Kouzes)?
Question 4 What Are Our Results (Peter F Drucker and Judith Rodin)?
Question 5 What Is Our Plan (Peter F Drucker and V Kasturi Rangan)?
Transformational Leadership (Frances Hesselbein)
The Self-Assessment Process
Suggested Questions to Explore
Definitions of Terms
About the Contributors
About the Leader to Leader Institute
Acknowledgments
Additional Resources
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan