Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Visible Learning for Teachers

Maximizing Impact on Learning

Paperback Engels 2011 1e druk 9780415690157
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In dit boek, geschreven voor studenten en de scholing en bijscholing van leraren, wordt uitgelegd hoe de beginselen van Visible Learning in een klaslokaal overal in de wereld kunnen worden toegepast.

Specificaties

ISBN13:9780415690157
Trefwoorden:onderwijs
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:286
Druk:1
Verschijningsdatum:15-11-2011
Hoofdrubriek:Non-profit
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over John Hattie

John Hattie is Professor and Director of the Melbourne Education Research Institute at the University of Melbourne, Australia and honorary Professor at the University of Auckland, New Zealand. He is the author of Visible Learning and co-author of Intelligence and Intelligence Testing, both published by Routledge.

Andere boeken door John Hattie

Inhoudsopgave

Preface

1. Visible learning inside

Part A: The source of ideas and the role of teachers
2. The source of the ideas
3. Teachers: The major players in the education process

Part B: The lessons
4. Preparing the lesson
5. Starting the lesson
6. During the lesson - learning
7. During the lesson - feedback
8. End of the lesson

Part C: Mind frames
9. Mind frames of teachers, school leaders, and systems

References
Appendix A: The Visible Learning Checklist
Appendix B: The 800 meta-analyses
Appendix C: A list of influences on achievement
Appendix D: Rankings and effect-sizes of program influences from Exercises
Appendix E: Calculating effect sizes
Appendix F: The Irving Student Evaluation of teaching scale

Authors Index
Subject Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Visible Learning for Teachers