Cass R. Sunstein is hoogleraar en directeur van het Program on Behavioral Economics and Public Policy aan Harvard. Van zijn hand verschenen tientallen boeken, waaronder de bestsellers Nudge en Ruis, over gedragsbeïnvloeding en het nemen van betere beslissingen.
Meer over Cass SunsteinOn Rumours
How Falsehoods Spread, Why We Believe Them, What Can Be Done
Paperback Engels 2010 1e druk 9780141044293Samenvatting
Geruchten zijn zo oud als de menselijke geschiedenis, maar met de opkomst van het internet is het nu mogelijk om verhalen te verspreiden over iedereen, overal, direct. Waarom accepteren gewone mensen geruchten, zelfs als die onwaar, bizar of beschadigend zijn? Zoals Cass Sunstein in 'On Rumours' laat zien in zijn briljante analyse van het verschijnsel, zijn er veel verschillende manieren waarop geruchten worden verspreid. Zelfs als we beseffen het niet, de meest open-minded mensen zijn onderworpen aan bijzondere vooroordelen. Dit boek zal ons harder laten nadenken over de informatie die we krijgen en kan ons helpen evolueren naar een meer open-minded en eerlijke cultuur.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan