Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Seminar

Van Winst naar Waarde

Toekomstgericht denken

Seminar met Margriet Sitskoorn, Kees Klomp, Jitske Kramer, Ties Joosten, Carola Wijdoogen, Jeroen Smit

Seminar met Margriet Sitskoorn, Kees Klomp, Jitske Kramer, Ties Joosten, Carola Wijdoogen, Jeroen Smit

Van Winst naar Waarde

Toekomstgericht denken

Met onder andere...

Margriet Sitskoorn Margriet Sitskoorn
Kees Klomp Kees Klomp
Jitske Kramer Jitske Kramer

Over dit seminar

De sprekers gaan deze dag onder andere in op vragen als:

  • Hoe krijgen we een maatschappelijke transitie op gang om tot een nieuwe duurzame economie te komen?| Kees Klomp
  • Hoe train je je brein om de toekomst voorop te stellen? | Margriet Sitskoorn
  • In welke sectoren zou de overheid moeten investeren om te werken aan een duurzame samenleving?| Ties Joosten
  • Welke vaardigheden en competenties heb je als professional nodig om duurzame transformaties tot stand te brengen? | Carola Wijdoogen
  • Hoe vinden we onze weg in verwarrende tijden van verandering? | Jitske Kramer

Dit alles onder leiding van Jeroen Smit die zich als onderzoeksjournalist al jaren bezighoudt met de zoektocht naar een economie die zich richt op de toekomst en moedige leiders die deze nieuwe koers durven te varen.

Voor wie?
Voor iedereen die het lef heeft om andere wegen in te slaan. Voor leidinggevenden, beleidsmakers, kwaliteits-, proces- en HR-managers. Voor bestuurders, (financieel) directeuren en controllers. Kortom, voor iedereen die mee wil werken aan betekenisvolle organisaties van de toekomst.

 

Boekenpakket bij dit seminar

Voorlevers van de nieuwe samenleving
Jelleke de Nooy-van Tol
Voorlevers van de nieuwe samenleving
17,50

Programma

9:30 Start
17:00 Einde
9:30 uur Moedige leiders gezocht voor een nieuw verhaal
Een economie gericht op zoveel mogelijk, zo snel mogelijk, zo goedkoop mogelijk dreigt ons allemaal over de grens te duwen van wat de planeet aankan. We hebben een nieuw economisch model nodig waarbij we de focus verleggen van winst naar waarde. Zo’n omslag maken is niet makkelijk. Om als bedrijf, organisatie, maatschappij de transitie naar duurzaamheid te maken is een systeemverandering nodig die alleen met alle betrokkenen kan worden gerealiseerd. Hiervoor hebben we moedige leiders nodig. Wie leider wil zijn in een tijd van transitie moet schaken op twee borden: overeind blijven in het hier en nu en stap voor stap werken aan een systeemverandering die de waarde van de toekomst voorop zet. Dat vraagt om verbeelding en moed. Moed om iets te onderzoeken dat je niet kent en de moed om je kwetsbaar op te stellen.
10:00 uur Het verhaal van de toekomst begint bij jezelf
Het is tijd voor een duurzame transitie naar een nieuw economisch model. Met focus op beleid, technologie en gedrag. De grootste gamechanger hierin is gedrag: een maatschappelijke transitie kan niet zonder een persoonlijke transformatie. Kees Klomp is lector betekeniseconomie aan de Hogeschool van Rotterdam. Hij laat ons een ander perspectief op economie zien: in de economie van de toekomst is de mens onderdeel van de natuur en staat er niet boven. Dit vraagt om systeemverandering, hoe krijg je dit voor elkaar? - Verander niet het systeem, verander jezelf - Transities en gedragsverandering lukken nóóit vanuit cynisme en pessimisme maar vanuit positieve inspiratie en energie - Gebruik de kracht van de jongere generatie voor maatschappelijke transitie
11:00 Pauze
11:30 uur Met brein op de toekomst
De dagelijkse dingen waar we ons mee bezighouden vormen onze hersenen en daardoor ons denken, voelen en doen. Dit bepaalt hoe we acteren in de wereld van nu en beïnvloedt uiteindelijk de wereld van de toekomst Margriet Sitskoorn, hoogleraar neurowetenschappen, legt uit hoe ons gedrag de ontwikkeling van onze hersenen beïnvloedt; op de korte termijn maar ook op de lange termijn. Hoe kunnen we de toekomst centraal zetten in ons brein. Want wat je vandaag doet vormt je brein van de toekomst. - Ervaar het effect van korte versus lange termijn prikkels op de ontwikkeling van je brein - Vorm je hersenen, vorm jezelf, vorm de wereld - Wat je doet, doet ertoe
12:30 Lunch
13:30 uur Investeren in de toekomst van Nederland
In de eerste helft van de 20e eeuw was de toekomstverwachting voor Nederland dat mobiliteit en techniek de grote sectoren waren waarin we moesten investeren en innoveren om de welvaart te vergroten. KLM en De Rotterdams Haven waren daarom bedrijven waar we vanuit de overheid enorme subsidies aan verstrekten Maar die tijd is nu voorbij. Met de blik op de toekomst moeten we nu inzetten op andere sectoren, andere innovaties om het welzijn en de leefbaarheid van Nederland in de toekomst vorm te geven. Ties Joosten is journalist bij Follow the Money en laat zien welke invloed de overheid gehad heeft op de ontwikkeling van KLM in de 20e eeuw. Vervolgens richt hij zijn blik op de toekomst: Wat zijn de duurzame sectoren van de 21e eeuw die de samenleving vorm (moeten) gaan geven? In welke sectoren zou de overheid de komende decennia moeten investeren? En natuurlijk springen we in op de actualiteit: welke verwachtingen en gevolgen voor de investeringen in de toekomst van Nederland kunnen we halen uit de recente verkiezingsuitslagen?
14:15 uur De 7 rollen voor duurzaam succes
Hoe ontwikkel je een duurzame strategie en zet je deze vervolgens effectief om naar innovatie en succes? Welke 7 rollen zijn er nodig om duurzaam succes te creëren en hoe heb jij daar zelf invloed op? Denken in rollen helpt om te zien wat er nodig is om in organisaties, afdelingen en voor jezelf duurzaam succes te creëren. Duurzaamheidsprofessional Carola Wijdoogen ontwikkelde zeven wetenschappelijk onderbouwde rollen voor duurzaam succes. - Welke vaardigheden en competenties heb je als professional nodig om duurzame transformaties tot stand te brengen? - Welke rollen zijn nodig om bedrijven en organisaties effectief naar een duurzame toekomst te leiden? - Hoe betrek je relevante stakeholders, voer je een dialoog en ontwikkel en implementeer je een duurzame strategie?
15:00 Pauze
15:30 uur Maak tijd voor de tussentijd
Grote veranderingen leiden altijd tot een periode waarin we veel moeten loslaten, terwijl we niet precies weten hoe de toekomst eruit gaat zien. Antropologen noemen deze tussentijd liminaliteit, waarin we het oude loslaten en het nieuwe ontdekken. Het is een verandertijd vol vernieuwingen, die we vaak ervaren als chaotisch, onzeker en verwarrend. Jitske Kramer is corporate antropoloog. Ze neemt je mee in haar verhalen over de kansen en valkuilen in deze tussentijd en hoe de antropologie ons kan helpen hier doorheen te navigeren. Ze beschrijft in heldere taal hoe en waarom we moed en magie nodig hebben om tot transformatie te komen.
16:45 Afsluiting

Sprekers

Margriet Sitskoorn
Margriet Sitskoorn
Hoogleraar klinische neuropsychologie, Universiteit van Tilburg
Kees Klomp
Kees Klomp
Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Sinds 2006 is Klomp eigenaar van Karmanomics, een bureau dat op Boeddhistische beginselen merken adviseert op het gebied van marketing en management.
Jitske Kramer
Jitske Kramer
Jitske Kramer is antropoloog, internationaal spreker, bestsellerauteur en oprichter van Human Dimensions. Van haar boeken De Corporate Tribe, Building Tribes, Deep Democracy, Jam Cultures, Wow! Wat een verschil, Voodoo, Werk heeft het gebouw verlaten enTricky Tijden zijn meer dan 150.000 exemplaren verkocht. Haar boeken zijn vertaald in het Engels, Duits en Russisch.
Ties Joosten
Ties Joosten
Klimaatjournalist die schrijft over alles wat veel broeikasgassen uitstoot: de haven van Rotterdam, de KLM en Schiphol, energiecentrales en de agrarische sector. Welke financiële stromen versnellen hier de verduurzaming - en welke houden die tegen?
Carola Wijdoogen
Carola Wijdoogen
Carola Wijdoogen (Bedrijfskunde aan Nyenrode en een Master in Internationale Betrekkingen aan The Johns’ Hopkins University) werd in 2010 (de eerste) directeur Duurzaam Ondernemen bij NS.
Jeroen Smit
Jeroen Smit
onderzoeksjournalist, auteur van de bestsellers ‘Het drama Ahold’ en ‘De Prooi'.

Praktische informatie

Locatie

Colour Kitchen

Colour Kitchen Pr. Christinalaan 1 3554 JL Utrecht

Routebeschrijving

Programma

9:30 Jeroen Smit - Moedige leiders gezocht voor een nieuw verhaal

10:00 Kees Klomp - Het verhaal van de toekomst begint bij jezeld

Pauze

11:30 Margriet Sitskoorn - Met brein op de toekomst

Lunch

13:30 Ties Joosten - Investeren in de toekomst van Nederland

14:15 Carola Wijdogen - De 7 rollen voor duurzaam succes

Pauze

15:30 Jitske Kramer - Maak tijd voor de tussentijd

16:45 Afsluiting

17:00 Einde

Voorwaarden

Voorwaarden
Het seminar Van Winst naar Waarde wordt georganiseerd door Verhaal met Impact.

De facturatie wordt gedaan door Verhaal met Impact, daartoe geven we jouw gegevens aan hen door.

Groepskorting
Kom je met 4 of meer personen dan kunnen we je een groepskorting bieden. Mail naar info@managementboek.nl voor de mogelijkheden.

Annuleren
Ben je bij nader inzien helaas verhinderd? Dan kun je tot een maand voor aanvang van het congres kosteloos annuleren. Vanaf vier tot twee weken voor aanvang van het congres betaal je 25% van de deelname kosten. Pas daarna ben je het volledige bedrag verschuldigd.

Uiteraard kun je je altijd gratis laten vervangen door iemand anders.

Let op: annuleren kan uitsluitend per e-mail via Verhaal met Impact.

Ook interessant voor u"

20 JUN
Seminar
Op 20 juni 2024 vindt voor de 9e keer Het Grootste Kennisfestival van Nederland plaats in Deventer. Met als thema: Innovatief Organiseren. Meer
796,-
20 JUN
Seminar
Op 20 juni 2024 vindt voor de 9e keer Het Grootste Kennisfestival van Nederland plaats in Deventer. Met als thema: Innovatief Organiseren. Meer
219,-
26 SEP
Collegereeks
Het is een open deur, maar samenwerken wordt steeds belangrijker en gevarieerder. Psychologische kennis is een absolute must voor managers. Wetenschappelijk getoetst, toegankelijk gebracht door absolute toppsychologen. Meer
3.995,-

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden