Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Vrouwen bluffen niet

Vrouwen acteren op de werkvloer anders dan mannen. Dat leidt regelmatig tot onbegrip of zelfs irritatie. Want waarom scheppen vrouwen niet wat meer op? Waarom onderhandelen zij niet voor zichzelf? En waarom profileren zij zich niet wat beter?

Hanneke Tinor-Centi | 22 oktober 2015 | 1-2 minuten leestijd

Vrouwen bluffen niet van Monic Bührs en Elisa de Groot is primair bedoeld voor de mannelijke lezer. Dit boek levert hen verrassende inzichten op over hun vrouwelijke collega’s. Over de wijze waarop zij zich profileren en waarom zij de dingen doen zoals zij doen. Dit kan veel voordelen opleveren. Mannen, bundel de krachten met vrouwelijke collega’s en er kan een onoverwinnelijk team ontstaan!

Ook voor vrouwen is dit boek echter uiterst aardig en amusant. Hoe wij zelf acteren in het zakenleven, weten wij natuurlijk wel, maar in het boek worden de vrouwelijke (zeer herkenbare) en mannelijke manier van acteren en reageren in de situatieschetsen continu goed tegen elkaar afgezet.

‘Vrouwen bluffen niet’ biedt een helder inzicht in de verschillen tussen mannen en vrouwen. Op de werkvloer, maar ik vermoed dat je vertaling ook zo naar de thuissituatie kan maken. Het boek bevat 15 korte verhalen met Mark en Linda in de hoofdrol, die de verschillen tussen de manier waarop mannen en vrouwen het spel spelen uiterst duidelijk maken.

Helder, to the point en met een knipoog. De auteurs hebben met dit boek zeker niet de intentie om de verschillen tussen mannen en vrouwen te bagatelliseren, maar juist om te laten zien hoe je het best met deze ongeschreven regels kunt dealen. Want wie weet hoe de masculiene én feminiene regels in organisaties werken, kan daar bewust op sturen – en daarmee betere resultaten boeken.

Monic Bührs en Elisa de Groot zijn de gezichten achter ‘In Touch women resource management’, een bureau dat al bijna twee decennia lang vrouwelijk talent begeleidt, ontwikkelt, inspireert en bemiddelt voor ondersteunende en leidinggevende posities (interim of vast). Daarnaast schreven zij al eerder gezamenlijk boeken, waaronder het succesvolle Stratego voor vrouwen.

Hanneke Tinor-Centi, communicatiemanager, tekstschrijver, boekrecensent en blogger.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden