Patrick Heijmans,
E-commerce adviseur bij Webwinkeladviseur.nl
Na het lezen van Meer omzet met je webshop van Jurjen Jongejan kun je direct aan de slag met het verbeteren en optimaliseren van je eigen webshop. In duidelijke taal wordt onder andere in 4 stappen uitgelegd wat je het beste kan doen om de conversie van je webshop te verhogen. Op deze manier kun je met hetzelfde aantal bezoekers meer omzet genereren. Met duidelijke afbeeldingen voorbeelden en tips laat Jurjen je zien op welke manier je van bestaande bezoekers koper kunt maken. Wie wil dat nu niet!
Na het uitlezen van dit boek, wat overigens in 1 avond uit was, heb ik natuurlijk meteen enkele tips uit dit boek toegepast op een aantal webshops die wij beheren. Wat ik vooral interessant vond was het Analytics gedeelte!
Een boek die zeker niet mag ontbreken in de boekenkast van een webwinkelier of E-commerce manager.
9
Mark Wienk
Freelance webshopbouwer en conversiespecialist
Het boek geeft een duidelijk overzicht van de aspecten van conversie. Door middel van concrete voorbeelden en handige tools helpt het je op weg naar een goede strategie. Het is makkelijk geschreven en de opbouw is zeer logisch. Het boek geeft geen 'doe dit en je hebt meer omzet'-tips, maar maakt duidelijk dat elke webshop zijn eigen aanpak behoeft. De in het boek genoemde (vaak gratis) tools blijken voor mij erg handig om hogere conversie te realiseren. Een aantal van deze tools waren bij mij al bekend, maar er zaten ook zeker een paar nieuwe bij. Ook heb ik sommige bestaande tools opnieuw ingericht na het lezen van de tips in het boek.
Het is geschreven voor webshopeigenaars, en dus niet voor consultants of webshopbouwers. Het geeft dus geen one-size-fits-all oplossing, maar geeft je de houvast voor een strategie die op veel webshops van toepassing is.’
8
Mark Spermon
Mark Spermon Online marketeer / eigenaar van Upward Online Marketing
Jurjen Jongejan legt duidelijk uit welke verschillende typen obstakels je bezoekers kunnen ervaren, waardoor ze niets kopen in je webshop. Ook krijg je een duidelijk beeld hoe je de obstakels zichtbaar kunt maken.
Aan de hand van een vierstappenplan krijg je een goede structuur aangereikt om de obstakels in je webshop een voor een op te ruimen en zo je conversie te verhogen. Elke stap wordt duidelijk uitgelegd met talloze voorbeelden en praktijkcases, zodat je direct aan de slag kunt om het geleerde op je eigen webshop toe te passen. Als bonus geeft Jongejan nog een flink aantal praktische tips om ervoor te zorgen dat bezoekers je webshop niet meer kunnen weerstaan.
Door de vlotte en praktische schrijfstijl is dit boek geschikt voor zowel de beginnende als de ervaren webshopeigenaar. Iedereen kan op zijn eigen kennisniveau de tips toepassen op zijn eigen webshop, en zo de conversie verhogen. Doe je dit, dan krijg je absoluut wat het boek belooft. Meer omzet uit je webshop!
8,5
Otto Klop, export manager bij GREEFA. GREEFA ontwerpt, produceert en verkoopt sorteer- en verpakinstallaties voor groenten en fruit. GREEFA is wereldwijd actief en behoort mondiaal tot de top.
Ik vind het een interessant boek, het heeft mij dingen geleerd en laten zien die ik nog niet wist. Voor onze producten (kapitaalgoederen) ligt een webshop niet direct voor de hand. Toch heb ik uit het boek verbeterpunten voor onze website gehaald. Of ik met dit boek in de hand een goede eigen webshop kan maken, vraag ik me af. Het geeft me wel goede achtergrondinformatie in de gesprekken met een webshop ontwikkelaar.
De schrijfstijl vind ik erg feitelijk, er komen heel veel ‘vaktermen’ voorbij. De illustraties die gebruikt worden zijn erg duidelijk. Het enige nadeel vind ik dat de schrijfstijl erg uitgebreid en herhalend is. Jongejan had zich in de beperking de meester getoond.
Ik geef het boek daarom een 7.
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.