Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Opinie

Geboekstaafd: De top 3 van Carlijn Postma

Carlijn Postma is oprichter-directeur van Bind Academie en The Post, bureau voor contentmarketing en auteur van Zakelijk twitteren voor beginners. Haar top 3: Haar top 3:

Nienke van Oeveren | 6 november 2014 | 1-2 minuten leestijd

1 Life After the 30-Second Spot

Joseph Jaffe

'Dit boek was echt een omslagpunt: ik realiseerde me dat mijn vak drastisch zou veranderen. Ik ging in 2005 weg bij een groot reclamebureau en was bezig om mijn eigen bureau te ontwikkeling, toen ik dit boek van Jaffe las. Het was ook een bevestiging dat reclamemakers rekening moesten houden met veel meer keus voor de consument. In 2005 waren dat voor Jaffe meer tv-zenders en de opkomende streaming video en audio. Het lijkt me leuk om het boek te herlezen, het is nog steeds heel relevant.'

2 Visual Notes

Kim Ravers

'Visual notes is lekker inspirerend, lekker anders. Kim Ravers pleit ervoor om veel meer te tekenen, bijvoorbeeld de notulen. Ze laat vooral zien dat er veel manieren zijn om hetzelfde verhaal te vertellen. In plaats van lange teksten, kun je ook een beeld maken en cijfers en feiten presenteer je sneller in een grafiek. Bovendien onthoud je de strekking van een beeld beter.'

3 Handboek communities

Erwin Blom

'Tot slot het Handboek communities van Erwin Blom. Dat is een praktisch handboek over het beginnen van een community en gebruik van alle social media-kanalen. Ik schreef toen zelf een boek over Twitter maar raadde klanten ook vaak Erwins boek aan. Hij was in 2009 de eerste in Nederland die de content van zijn boek gratis weggaf. Hij verspreidde de pdf gratis en bij mij heeft dat ertoe geleid dat ik zijn boek ging kopen.'

Over Nienke van Oeveren
Nienke van Oeveren is redacteur van managementboeken. Via haar bedrijf Boekredactie begeleidt zij auteurs bij het uitgeven van boeken en ook werkt zij voor gevestigde uitgevers. Zij heeft Nederlands en Book and Digital Media gestudeerd en werkte jarenlang bij Managementboek.nl.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden