1 Life After the 30-Second Spot
Joseph Jaffe
'Dit boek was echt een omslagpunt: ik realiseerde me dat mijn vak drastisch zou veranderen. Ik ging in 2005 weg bij een groot reclamebureau en was bezig om mijn eigen bureau te ontwikkeling, toen ik dit boek van Jaffe las. Het was ook een bevestiging dat reclamemakers rekening moesten houden met veel meer keus voor de consument. In 2005 waren dat voor Jaffe meer tv-zenders en de opkomende streaming video en audio. Het lijkt me leuk om het boek te herlezen, het is nog steeds heel relevant.'
'Visual notes is lekker inspirerend, lekker anders. Kim Ravers pleit ervoor om veel meer te tekenen, bijvoorbeeld de notulen. Ze laat vooral zien dat er veel manieren zijn om hetzelfde verhaal te vertellen. In plaats van lange teksten, kun je ook een beeld maken en cijfers en feiten presenteer je sneller in een grafiek. Bovendien onthoud je de strekking van een beeld beter.'
3 Handboek communities
'Tot slot het Handboek communities van Erwin Blom. Dat is een praktisch handboek over het beginnen van een community en gebruik van alle social media-kanalen. Ik schreef toen zelf een boek over Twitter maar raadde klanten ook vaak Erwins boek aan. Hij was in 2009 de eerste in Nederland die de content van zijn boek gratis weggaf. Hij verspreidde de pdf gratis en bij mij heeft dat ertoe geleid dat ik zijn boek ging kopen.'