De boeken die meedongen naar de PIM Marketing Literatuurprijs 2013, een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), werden beoordeeld op basis de volgende criteria: innovatie en mate van vernieuwing, toegevoegde waarde voor het marketingvakgebied, praktische toepasbaarheid, cases en praktijkvoorbeelden, opbouw, structuur en toegankelijkheid, en vormgeving en opmaak. Het boek van Joris Merks voldoet volgens de jury aan al deze criteria.
‘Het niveau van bijna alle genomineerde boeken was zeer hoog’, zo meldt de jury, ‘Schizofrene marketing stak boven de rest uit vanwege de focus op het samenbrengen van on- en offline marketing. Daar komt bij dat schrijver Joris Merks-Benjaminsen een leesbaar boek heeft geschreven dat de complexiteit en de oplossing begrijpelijk neerzet.’
Eerder werd Merks al uitgeroepen tot DM-man van het jaar 2012.
Lees het uitgebreide interview dat Managementboek Magazine eerder dit jaar had met Joris Merks.
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.