De jury, bij monde van voorzitter Hans Molenaar, verklaart de lengte van de shortlist aan de hand van het mooie marketingboekenjaar dat 2012 was. Molenaar: ‘2012 is een heel goed boekenjaar. Het beste ooit sinds we de marketing literatuurprijs hebben ingesteld.’
De volgende boeken werden genomineerd:
Sjef Kerkhofs, Robbert Gangadin
Maurits Kaptein
Joris Merks
Jean-Pierre Thomassen
Klant in de driver's seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities
J.Kemperman, J.Geelhoed, J. op 't Hoog
The consumer consulting board
Insites Consulting
Piet Wulleman
KwaliTijd - De echte waarde van sociale media
Jaap Favier
Anatomie van de Verleiding - Neuromarketing succesvol toegepast
Paul Postma
Customer Profit Maxim
Wil Wurtz, Marcel Wiedenbrugge
Het succes van Internal Branding
Marc van Eck, Ellen Leenhouts, Linda Rutten
De winnaar wordt op 28 november 2013 bekendgemaakt.
Eerdere bekroningen waren er voor: Transformeren om te overleven van Herman Toch (2012), De C2B revolutie van Robert van Meer en Tim Meuleman (2011), De conversation manager van Steven van Belleghem (2010), Marketing aan de top van Ruud Frambach en Peter Leeflang (2009), Het merk mens van Fons van Dyck (2008) en in 2007 werd Trade marketing van Ron Cijs, Herwin van den Berg en Peter de Wolff gelauwerd.
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.