Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Ook een impactvolle waarde voor het vak en de praktische toepasbaarheid zijn criteria die de jury meeneemt.
Juryvoorzitter Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School, is opgevallen dat er dit jaar veel boeken zijn verschenen met aandacht voor de digitale transformatie en strategie: 'Marketeers zijn de afgelopen jaren geconfronteerd met drastische veranderingen in het zoek- en koopgedrag. COVID-19 heeft het digitale transformatieproces enorm versneld. Niet alleen binnen B2C, maar met name binnen B2B zijn hele grote verschuivingen gaande die zowel kansen als bedreigingen opleveren. Het is voor marketeers belangrijker dan ooit om het voortouw te nemen in de digitale transformatie.'
negen genomineerden
Act Human - Karel Demeester, Sarah Steenhaut, Jan Callebaut (LannooCampus)
Bouw een succesvolle online marktplaats - Wout Withagen, Joost Gielen (Boom)
Business Model Shifts, Patrick van der Pijl (Boom)
De strategie van de kreeft - Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout (Van Duuren)
Impact door Innovatie - Annelies Huisingh (Van Duuren)
Marktonderzoekdesign - Iris van Hest (Boom)
Uit het transformatiemoeras - Menno Lanting (Business Contact)
Why winners give it all - Ed Stibbe (Van Duuren)
Zoonotic - Carole Lamarque (LannooCampus)
Winnaar
Op donderdag 25 november wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een interactieve avond in de Amsterdam RAI.
Over Karin de Zwaan
Karin werkt als marketeer bij Managementboek.