OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 9 van 282 resultaten
recensie
Personal finance
13 juni 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De berichten in de media zijn duidelijk: we hebben het beste pensioenstelsel van de wereld. Op het eerste oog lijkt dat misschien ook zo. Maar wie verder kijkt dan zijn neus lang is ziet een pensioenstelsel dat op instorten staat en in rap tempo afstevent op een faillissement. Waarbij jongere generaties het gelag betalen. Dat is de boodschap van het boek de Pensioenmythe.
recensie
Marketing
1 juni 2017
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Consumenten zijn kritischer, de concurrentie wordt heviger en producten, diensten en formules leven korter. Als je in deze turbulente tijden wilt overleven is niets doen geen optie. Bedrijven moeten sneller en vaker hun waardepropositie nieuw leven in blazen of compleet vernieuwen. Anders krijgen ze volgens Paul Moers te maken met De wet van de paracetamol.
recensie
Algemeen management
30 mei 2017
Sjors van Leeuwen
7-10 minuten leestijd
Het is een van de modewoorden van deze tijd: disruptie. Hippe startups die hele markten ontwrichten met nieuwe slimme toepassingen. Denk aan Airbnb en Uber.
recensie
Marketing
26 mei 2017
Sjors van Leeuwen
5-6 minuten leestijd
Platforms zijn de nieuwe multinationals. Denk aan Amazon, Airbnb, Uber en Facebook. Bedrijven moeten mee in deze platformontwikkeling om te kunnen overleven. Het is buigen of barsten. Dat schrijft Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
recensie
Marketing
16 mei 2017
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
De ontwikkelingen van de laatste jaren hebben grote invloed op het inkoop- en verkoopproces van bedrijven. Om te kunnen overleven moeten bedrijven hun commerciële proces volledig op de schop nemen. Hoogste tijd voor een boek over De commerciële revolutie.
recensie
Marketing
2 mei 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Burgers verwachten van publieke instellingen dat de dienstverlening meer dan op orde is. Ze willen 24/7 uur als ‘koning’ bediend worden. Ook door gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties en al die andere publieke instellingen. Het boek 100% Service, de formule voor succes biedt publieke dienstverleners inspiratie en een leidraad om te innoveren in hun dienstverlening.
recensie
Algemeen management
27 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
De wereldbevolking groeit en het klimaat staat onder druk. Betaalbare, gezonde en duurzame voeding is hét wereldvraagstuk voor de toekomst. Dat lukt niet als we blijven doen wat we altijd al deden. Daarvoor moet het roer om, daarvoor zijn Briljante businessmodellen in food nodig.
recensie
Marketing
9 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Big data is één van de grootste buzzwords van de laatste jaren. Het belooft gouden bergen, maar wat is big data nu precies en wat kun je er mee? Het boek Big Data Marketing licht een tipje van de sluier op en laat zien hoe je big data kunt toepassen binnen de commerciële processen van een bedrijf.
recensie
Algemeen management
6 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Het lijkt een paradox. In een wereld die snel digitaliseert neemt de behoefte aan persoonlijke ontmoetingen toe en wordt de kwaliteit van het persoonlijk contact steeds belangrijker. Vooral voor dienstverlenende organisaties en wie is dat tegenwoordig niet? Het boek Gastgevers in Geluk neemt je mee op reis en ontrafelt het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid met teruglustige gasten.
recensie
Non-profit
30 januari 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De zorg is een roerige sector. Bezuinigingen, marktwerking, bureaucratie, vermaatschappelijking van zorg, personeelstekorten en kritischer wordende zorgconsumenten vergen het uiterste van zorginstellingen. Om te overleven gooide zorginstelling Philadelphia een paar jaar geleden radicaal het roer om. In Het werkt! lees je het opmerkelijke verhaal van de bedoeling, de beweging en het resultaat.
recensie
IT-management / ICT
26 januari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Alles wordt digitaal. Een uitmuntende digitale ‘customer experience' wordt daarom steeds belangrijker in het gevecht om de klant. Voor de meeste organisaties een flinke uitdaging. In The digital excellence challenge lees je wat koplopers doen voor het bieden van een excellente digitale ervaring en wat je ervan kunt leren.
recensie
Strategisch management
25 januari 2017
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
We kijken verlekkerd naar de successen van ondernemers die het volledig anders aanpakken dan we gewend zijn. Je zou het niet verwachten, maar elke ondernemer kan een ‘spelveranderaar’ worden die de regels van het marktspel weet te veranderen of een heel nieuw spel weet te creëren. In het boek Gamechangers lees je daar meer over.
recensie
Algemeen management
23 januari 2017
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Succes is niet maakbaar. Goeroes, consultants en trainers bedriegen u waar u bij staat en u hoeft zich niet meer druk te maken over de vraag of iets werkt, want u weet dat dat antwoord er toch niet zal komen. Dit is in een notendop de boodschap van het boek De succesillusie.
recensie
Strategisch management
11 januari 2017
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Een goede strategie opstellen is één ding, maar een strategie succesvol uitvoeren is hele andere koek. Dat blijkt uit tal van onderzoeken en de dagelijkse praktijk. Het merendeel van de organisaties worstelt met de executie van hun strategie waardoor strategieën mislukken of veel minder opleveren dan gedacht. Met alle nadelige gevolgen van dien. Strategie=Executie geeft je een groot aantal handvatten om de executie van jouw strategie met succes aan te pakken.
recensie
Marketing
13 december 2016
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De wereld verandert en organisaties moeten mee veranderen. Dat geldt zeker voor het marketingvak. Een stortvloed aan ontwikkelingen dwingt marketingafdelingen en marketeers om zich opnieuw uit te vinden. In De marketingorganisatie van de toekomst lees je hoe je die omslag kunt maken.
recensie
Economie
8 november 2016
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
We delen, lenen, ruilen en helpen dat het een lieve lust is. Die eeuwenoude traditie krijgt met de komst van de deeleconomie een enorme impuls. Denk aan het succes van Airbnb, SnappCar, Peerby, Thuisafgehaald en WeHelpen. In Share lees je meer over de kansen en uitdagingen van de deeleconomie, want die is ‘here to stay’ en zal nog heel wat sectoren op zijn kop gaan zetten.
recensie
Verandermanagement
4 november 2016
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Snel en wendbaar ondernemen is de trend. Aan de stroom boeken over wendbare organisaties, agile en scrum kan het boek Move before you’re ready toegevoegd worden. Het boek beschrijft hoe je veranderingen succesvol kunt doorvoeren door continu te verbeteren.
recensie
Marketing
2 november 2016
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.
recensie
Verandermanagement
19 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Mensen zijn vreemde wezens. Dat zien we iedere dag om ons heen. In organisaties leidt dat tot een bonte verzameling van menselijk gedrag dat vaak irrationeel, onbewust en zelfzuchtig is. Juist deze onzichtbare onderstroom, waar emoties hoogtij vieren, bepaalt volgens Gyuri Vergouw in het Dodo effect voor een belangrijk deel het succes van organisaties.
recensie
Marketing
12 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
7-9 minuten leestijd
Customer experience is king! Het draait om de beleving van de klant wanneer hij of zij zaken doet met jouw bedrijf. Over alle processen, kanalen en touchpoints heen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Om je te helpen is er nu het boek Klantsignaalmanagement dat een stap voor stap aanpak biedt voor een betere en meetbare klantbeleving.