Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Bingemarketing

Het beste scenario voor het bouwen van je merk

Audio-download Mp3 Nederlands 2019 1e druk 9789462552449
Voormalig top 100Totaal 36 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe lukt het seriemakers wél om mensen lange tijd naar hun content te laten kijken? En waarom hebben we in marketing de grootste moeite om continu publiek te vinden voor ons verhaal? Bingemarketing biedt een verfrissende kijk op marketing in de eenentwintigste eeuw.

Hoe bouw je een merk in een tijd waarin de hoeveelheid informatie groter is dan ooit en waarin de media zo versnipperd zijn dat je je publiek amper nog kunt bereiken? Carlijn Postma neemt je mee naar dé plek waar content het product is en waar men wéét hoe je een publiek bouwt en behoudt: Hollywood.

Vertel je verhaal als een steengoede televisieserie, en maak van elke uiting een aflevering voor je publiek. Met bingemarketing zorg je ervoor dat mensen jouw verhalen wél willen consumeren, als loyale en betrokken lezers, kijkers of luisteraars.

Bingemarketing presenteert een praktisch scenario dat je kunt volgen voor de ontwikkeling van je eigen merk of organisatie. Een leidraad waarmee je bouwt aan je merk, onderbouwd met voorbeelden en theorieën uit Hollywood.

Specificaties

ISBN13:9789462552449
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Aantal pagina's:176
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:27-5-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Bingemarketing - 'Een uiterst leesbaar boek'
Elly Stroo Cloeck | 13 juli 2020
Carlijn Postma stelt in haar boek Bingemarketing - Het beste scenario voor het bouwen van je merk een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk?
Lees verder
recensie
Bingemarketing - 'Ik heb in tijden niet zo'n goed marketingboek gelezen'
Mylene Bouwman | 24 oktober 2019
Eerlijk gezegd: ik heb in tijden niet zo'n goed (content)marketing boek gelezen. En ik lees veel. Na het lezen van Bingemarketing van Carlijn Postma stond ik direct aan om mijn strategieën voor klanten naar een hoger level te tillen. Namelijk richting bingewatchable content.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
4 stemmen
2
0
1
1
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Eigen kanaal met publiek is belangrijkste waarde voor de komende vijf jaar
Bas Hakker 11 februari 2020 Carlijn Postma (eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voormalig Content Marketeer van het jaar) schreef een nieuw boek genaamd Bingemarketing. De basis van het boek is: welke content wetten zitten er verborgen in het maakproces van Netflix series waardoor we blijven kijken?

Over Carlijn Postma

Carlijn Postma is eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voorzitter van Platform Content. In 2017 werd ze uitgeroepen tot Content Marketing Vrouw van het jaar. Ze schreef eerder 'Zakelijk twitteren voor beginners' (2010) en 'Contentmarketing in 60 minuten' (2014). Daarnaast publiceerde ze artikelen bij het Amerikaanse Content Marketing Institute en spreekt ze wereldwijd op diverse congressen.

Andere boeken door Carlijn Postma

Inhoudsopgave

Trailer 7
Van bingewatchen naar bingemarketing 10

PART I The depart
hoe het allemaal begon 19
De pilot voor de evolutie 25
Een nieuwe mindset 31
Showrunners in plaats van marketing directors 37
Waarom, waarom, waarom 41

PART II Initiation
Je eigen televisieserie 47
Seizoenen en afleveringen 55
Een groot universum 59
Driedimensionale merkguidelines 71
Doelgroep versus publiek 79
The hero‚s journey 87
The audience journey 101
Jouw beloning 121

PART III The return
Formats 125
Series maken 133
Contentmapping en distributie 143
Vinden, binden en activeren 161

PART IV the END
A new dawn 171
Cast & crew 173

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bingemarketing