Michael Ballé is an author, speaker and lean executive coach. For the past 20 years he has studied lean thinking and practice, becoming one of the strongest voices in the Lean Community and one of its most prolific authors.
Meer over de auteursDe Lean strategie
Lean als bron van concurrentievoordeel, innovatie en duurzame groei
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789078413158Samenvatting
Dit boek gaat over leren concurreren op een fundamenteel andere manier. Management wordt steeds meer een puur door financiële overwegingen ingegeven discipline; alles draait om inkrimping van het personeelsbestand, consolidatie van de voetafdruk door aan- of verkoop van bedrijven en vervanging van individuele verantwoordelijkheid door IT-systemen.
Zowel klanten als medewerkers merken dat dit steeds grotere bureaucratische bedrijven oplevert met teleurstellende producten of diensten en ontevreden, wantrouwende werknemers.
Wij weten dat er een betere manier is om te concurreren. We hebben met eigen ogen mogen zien hoe bedrijven op een duurzame en winstgevende manier kunnen groeien door zich te concentreren op klantwaarde via de ontwikkeling van hun eigen mensen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michael Ballé
Over Daniel Jones
Over Jacques Chaize
Over Orest Fiume
Inhoudsopgave
Voorwoord
Dankwoord
Inleiding: De betekenis van Lean
1. Dingen beter maken
2. Anders denken
3. Leiden van onderaf
4. Een kader voor leren
5. Organiseren voor leren
6. Een nieuwe formule voor groei
7. Herbruikbaar leren om doorlopend meer waarde te creëren
8. Versneld vooruitgang boeken
9. Van kaizen naar innovatie
10. Een mentale omschakeling
Conclusie: Naar een verspillingsvrije samenleving
Noten
Index
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan