Ann C. Logue heeft ruim twaalf jaar ervaring in de financiële sector en gaf les in bedrijfskundige administratie aan de Universiteit van Illinois.
Meer over Ann LogueDaytrading voor Dummies
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 2e druk 9789045358918Samenvatting
Daytrading is zonder twijfel de meest zinderende manier om geld te verdienen. In begrijpelijke taal laat deze gids je zien hoe daytrading werkt en hoe je dit avontuur begint met het opstellen van een actieplan. Van de klassieke strategieën tot de details van het dagelijks handelen, dit boek geeft je de kennis en het zelfvertrouwen om je hoofd koel te houden, risico's te overzien en belangrijke beslissingen te durven nemen.
De tips en technieken in 'Daytrading voor Dummies' leggen de stevige basis die je nodig hebt om een succesvolle, spannende en bovenal winstgevende carrière te beginnen.
Met bijdragen van Henk Grundmeijer en Martijn Luijckx, auteurs van 'De kunst van het traden'.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: Beginnen met daytrading 5
Hoofdstuk 1: Dus jij wilt gaan daytraden 7
Hoofdstuk 2: Introductie tot financiële markten 21
Hoofdstuk 3: Fondsen 101: Aandelen, bonds, valuta en goederen 43
Hoofdstuk 4: Fondsen 102: ETF’s, cryptovaluta, opties en derivaten 65
Hoofdstuk 5: Risico en potentiële opbrengst vergroten met short gaan en leverage 85
Hoofdstuk 6: Je geld en posities beheren 103
Hoofdstuk 7: Je trades plannen en je plannen traden 121
Deel 2: Je tradingstrategie ontwikkelen 139
Hoofdstuk 8: En nu: technische analyse 141
Hoofdstuk 9: Marktindicatoren en bewezen daytradingstrategieën 165
Hoofdstuk 10: Emotie elimineren met program trading 187
Hoofdstuk 11: Daytraden voor beleggers 209
Hoofdstuk 12: Onderzoeksdiensten onderzoeken 223
Hoofdstuk 13: Je winst en je winstpotentieel bepalen 241
Deel 3: Daytraden als je beroep 263
Hoofdstuk 14: Je eigen daytradingbedrijf opzetten 265
Hoofdstuk 15: Broker kiezen? Hierop moet je letten! 283
Hoofdstuk 16: Regulering nu 291
Hoofdstuk 17: Psychologie als sleutel tot succes én de meest onderschatte factor 309
Deel 4: Het deel van de tientallen 325
Hoofdstuk 18: Tien goede redenen om te gaan daytraden 327
Hoofdstuk 19: Tien (oké, elf) goede redenen om niet te gaan daytraden 335
Hoofdstuk 20: Tien veelvoorkomende fouten bij daytraden 341
Hoofdstuk 21: Tien bewezen money management methoden 349
Bijlage: Aanvullende bronnen voor daytraders 355
Index 363
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan