Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Opdrachtgever gezocht!

Paperback Nederlands 2023 9789024464531
EvergreenTotaal 629 dagen
Verkooppositie 3547Hoogste positie: 12
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Ongewijzigde herdruk van uitgave uit 2010

Wat veel professionals remt bij het actief verwerven van opdrachten, is het gevoel dat ze zichzelf opdringen. Klanten hebben er immers een hekel aan om iets aangesmeerd te krijgen. Maar ze houden wél van kwaliteit. Dat is waar dit boek over gaat: klanten helpen kwaliteit in te kopen.

Twee beroepen
Naast zijn eerste baan als adviseur heeft de professional er vaak een tweede beroep als deeltijdbaan bij: het zorgen voor voldoende opdrachten om de eerste baan uit te kunnen oefenen. Naarmate de professional meer ervaring heeft, nemen ook de wens en verwachting toe dat hij een steeds grotere rol gaat spelen bij het verwerven van opdrachten. Dat is zowel voor de klant, de werkgever als de professional van belang:

De klant vindt het prettiger om zaken te doen met degene die de klus ook komt klaren.
De professional krijgt leuke opdrachten omdat hij zelf kan kiezen.
De werkgever heeft behoefte aan omzet en tevreden klanten en vindt het prima als een professional die zelfstandig kan verwerven.

Interessante en winstgevende opdrachten
Met de werkwijze en tips uit dit boek vind je sneller en effectiever goede opdrachtgevers, en wordt opdrachten verwerven een leuk onderdeel van je werk. Opdrachtgever gezocht! biedt handvatten aan alle professionals die een grotere rol willen spelen in het verwerven van interessante en winstgevende opdrachten voor zichzelf en anderen.

Het boek geeft antwoord op vragen als:
- Hoe kom je bij nieuwe klanten aan tafel?
- Hoe vertel je dat je goed bent, liefst zonder op te scheppen?
- Hoe krijg je op een prettige manier klussen uit je netwerk?
- Wat is het alternatief voor koude acquisitie?
- Hoe voer je een plezierig en effectief koopgesprek?

Informatiebehoefte
Dit boek is zo geschreven dat de hoofdstukken zo veel mogelijk afzonderlijk van elkaar te lezen zijn. Afhankelijk van je informatiebehoefte kun je op verschillende plaatsen in het boek beginnen met lezen.

Voor wie?
Opdrachtgever gezocht! is geschreven voor professionals die een grotere rol willen spelen in het verwerven van leuke en winstgevende opdrachten voor zichzelf en anderen.

Specificaties

ISBN13:9789024464531
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:166
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-9-2023
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (3)

Opdrachtgever gezocht!
Gerdien Karssen | 22 november 2013
Voor veel mensen die binnen een bedrijf of als zelfstandige professional opdrachten moeten verwerven, is verkopen niet hun eerste discipline. Om hun vak uit te kunnen oefenen is acquisitie noodzakelijk, maar ze voelen zich hier vaak ongemakkelijk bij. In het vlot lezende boek 'Opdrachtgever gezocht' geven Jan Willem van den Brink en Maarten van Os veel praktische tips om bij nieuwe potentiële klanten aan tafel te komen en op een voor alle partijen prettige manier een koopgesprek te voeren.
Lees verder
Opdrachtgever gezocht!
Dick Bos | 2 september 2013
Toen ik de titel van het boek 'Opdrachtgever gezocht, acquireren als onderdeel van je werk' van Jan Willem van den Brink en Maarten van Os las dacht ik, 'Yes, eindelijk een boek hoe ik kan leren opdrachtgevers binnen te halen.' Het is echter vooral een boek dat je leert inzien hoe het kan, maar het is vooral aan jou om er wat mee te doen. Ik vond het leerzaam en zeer prettig om te lezen.
Lees verder
Opdrachtgever gezocht!
Wardy Poelstra | 6 december 2010
Professionals hebben er vaak moeite mee om zichzelf en wat ze te bieden hebben in de etalage te zetten. Acquisitie is meestal dan ook geen hobby van ze – terwijl toch steeds meer professionals zich daar actief mee bezig moeten houden. In 'Opdrachtgever gezocht' bieden Jan Willem van den Brink en Maarten van Os een uitgebreide staalkaart met adviezen en technieken om het leven van de professional op dit punt wat gemakkelijker te maken.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
17 stemmen
13
1
2
0
0

Over Jan Willem van den Brink

Jan Willem van den Brink en Maarten van Os vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.

Andere boeken door Jan Willem van den Brink

Over Maarten van Os

Maarten van Os en Jan Willem van den Brink vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.

Andere boeken door Maarten van Os

Inhoudsopgave

Hartelijk welkom bij dit boek

1. Inleiding
1.1 Waarom een boek over opdrachten vinden?
1.2 leeswijzer

2. Terreinverkenning
2.1 Verkopen als tweede discipline: uitbesteden of zelf doen?
2.2 Verkopende professional of professioneel verkoper?
2.3 Wat is je rol als professional?
2.4 Wegen naar en opdracht
2.5 De trechter van 3

3. De professional als acquisiteur
3.1 Schroom bij acquireren
3.2 De hamvraag: ben je te vertrouwen
3.3 Schroom overwinnen
3.4 Opdrachten verwerven, kun je leren?
3.5 Discipline
3.6 Samenvatting: The god, the bad & the ugly

4. Aan tafel komen
4.1 Netwerken
4.2 Afspraken maken en netwerkgesprekken voeren
4.3 Aanbevelingen vragen aan bestaand klanten
4.4 Koopsignalen: hoe herken je de interesse?
4.5 Je verhalenbibliotheek
4.6 Bij welke vraag moet ik je bellen?

5. Koopgesprek
5.1 Begin bij het begin: de voorbereiding
5.2 Het U-model: een hulpmiddel bij klanten helpen
5.3 Weg bij de oplossing en de wondervraag
5.4 Koopargumenten verzamelen
5.5 Inzoomen op de koopargumenten
5.6 Beren op de weg
5.7 De oplossing op één A4
5.8 Is er budget?
5.9 Wie beslist er mee achter de schermen?

6. Offertefase
6.1 De offerte op papier
6.2 Als de klant wil onderhandelen

7. Gereedschapskist
7.1 Luisteren
7.2 Contact voor contract
7.3 Doorvragen met chunken
7.4 K.O.E. – de kracht van stilte
7.5 Prikkeldraad
7.6 Benoemen Wat Is

Bijlagen
8.1 Meer weten over opdrachten verwerven?
8.2 Over dit boek en de auteurs

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Opdrachtgever gezocht!