Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Internationaal ondernemen

Inclusief online toetsen!

Paperback Nederlands 2015 9789001850807
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Het open karakter van de economie en de internationalisering van het bedrijfsleven hebben geleid tot een groeiende behoefte aan goed opgeleide professionals met een brede kennis op het gebied van internationaal ondernemen. In 'Internationaal ondernemen' worden de basisbeginselen van het internationaal handeldrijven behandeld. Aansprekende foto’s, praktijkkaders en cijfers laten de wereld van het internationaal ondernemen in deze uigave tot leven komen.

De onderwerpen die in 'Internationaal ondernemen' worden behandeld zijn: globaliseringen, import en export, handelspolitiek, cultuur, internationaal management, internationale marketing, interculturele communicatie, internationaal recht, internationale financiering en betalingsverkeer, logistiek en internationaal vervoer.

Het boek is geschreven voor opleidingen waarin internationaal ondernemen, internationale handel, internationaal management en globalisering deel uitmaken van het curriculum. Deze uitgave is ook in een Engelstalige editie beschikbaar: 'International Business'.

Deze tweede editie bevat actuele voorbeelden van bedrijven en organisaties die doen aan internationaal ondernemen. Daarnaast zijn onderwerpen als social media, crowdfunding en de zesde dimensie van Hofstede toegevoegd. In de artikelen en cases is meer aandacht voor de BRICS-en N11 landen.

Op de bijbehorende website www.internationaalondernemen.noordhoff.nl is allerlei aanvullend materiaal te vinden. Docenten kunnen ook gebruikmaken van Toets-op-maat voor het samenstellen van toetsen.

Specificaties

ISBN13:9789001850807
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:28-5-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Internationaal ondernemen
Rob van Nes | 3 januari 2017
Studieboek, naslagwerk of praktisch handboek voor internationaal actieve ondernemers? Op Internationaal ondernemen passen al deze etiketten.
Lees verder
Studieboek met de allure van een handboek
Bert Peene | 11 mei 2011
De internationalisering van het bedrijfsleven lijkt nauwelijks geleden te hebben onder de crisis die lokale economieën jarenlang in een verstikkende wurggreep heeft gehouden. Vooral markten in het Verre Oosten en Zuid-Amerika lonken naar ondernemers die bereid zijn over grenzen heen te denken. Business succes vereist echter goed opgeleide professionals met een brede kennis van Internationaal ondernemen. Kennis die je opdoet in de praktijk maar ook, om te beginnen, op school. Door bijvoorbeeld het boek Internationaal ondernemen van Radha Jethu-Ramsoedh en Maud Hendrickx nauwgezet te bestuderen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

1. Inleiding in internationaal ondernemen
2. Politieke & economische omgeving
3. Cultuur
4. Management & organisatie in een internationale omgeving
5. Externe analyse in een internationale omgeving
6. Marktentreevormen & internationale marketing
7. Interculturele communicatie en management
8. Internationaal recht
9. Risicomanagement verzekeringen & financiën
10. Logistiek en douane

Literatuuropgave
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Internationaal ondernemen