
Lees verder
Het open karakter van de economie en de internationalisering van het bedrijfsleven hebben geleid tot een groeiende behoefte aan goed opgeleide professionals met een brede kennis op het gebied van internationaal ondernemen. In 'Internationaal ondernemen' worden de basisbeginselen van het internationaal handeldrijven behandeld. Aansprekende foto’s, praktijkkaders en cijfers laten de wereld van het internationaal ondernemen in deze uigave tot leven komen.
De onderwerpen die in 'Internationaal ondernemen' worden behandeld zijn: globaliseringen, import en export, handelspolitiek, cultuur, internationaal management, internationale marketing, interculturele communicatie, internationaal recht, internationale financiering en betalingsverkeer, logistiek en internationaal vervoer.
Het boek is geschreven voor opleidingen waarin internationaal ondernemen, internationale handel, internationaal management en globalisering deel uitmaken van het curriculum. Deze uitgave is ook in een Engelstalige editie beschikbaar: 'International Business'.
Deze tweede editie bevat actuele voorbeelden van bedrijven en organisaties die doen aan internationaal ondernemen. Daarnaast zijn onderwerpen als social media, crowdfunding en de zesde dimensie van Hofstede toegevoegd. In de artikelen en cases is meer aandacht voor de BRICS-en N11 landen.
Op de bijbehorende website www.internationaalondernemen.noordhoff.nl is allerlei aanvullend materiaal te vinden. Docenten kunnen ook gebruikmaken van Toets-op-maat voor het samenstellen van toetsen.