Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Social media management

Paperback Nederlands 2025 2e druk 9789001034399
Nog niet verschenen, verwacht op 15‑05‑2025
57,96

Samenvatting

-Enige studieboek dat social media vanuit klantperspectief behandelt;
-geschreven door experts uit het werkveld, met actuele en relevante inzichten;
-zeer praktijkgericht, zodat studenten theorie direct kunnen toepassen.

De opkomst van social media heeft de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen, kopen en evalueren veranderd. Ook kunnen uitingen op social media een grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te implementeren. Social Media Management biedt studenten de kennis en vaardigheden om succesvolle plannen voor bedrijven te ontwikkelen.

In de vernieuwde tweede editie zijn de meest actuele inzichten uit de praktijk verwerkt. De volgorde van de hoofdstukken is afgestemd op de actuele beroepspraktijk. Ook zijn de voorbeelden vernieuwd en zijn praktische checklists toegevoegd. Hierdoor wordt de klant nog centraler gesteld in het boek.

Doelgroep
Social Media Management is geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, met name voor de hoofdfase.

Digitale leeromgeving

Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister. Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden.

Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken!

Specificaties

ISBN13:9789001034399
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:15-5-2025
ISSN:

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgde daarnaast trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social media management